سنندج - ايرنا - رئيس پليس راه كردستان گفت: به دليل بارش برف، كولاك و يخ زدگي سطح جاده هاي مواصلاتي اين استان بويژه مسيرهاي متهي به ديواندره و سقز تردد خودروها بدون زنجير چرخ ممنوع است و از حركت آنها جلوگيري مي شود.

سرهنگ عيسي گوهري شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با توجه به بارش شديد برف و كولاك در اغلب جاده هاي استان، ماموران پليس راه اجازه تردد به خودورهاي فاقد زنجير چرخ را نمي دهند.
وي تردد كاميون و كشنده ها را در جاده ها همچنان ممنوع اعلام كرد و افزود: به دليل شرايط نامطلوب محورهاي مواصلاتي، حركت اتوبوس ها از بانه به سمت سقز و تهران، سنندج به ديواندره و ديواندره به بيجار و تهران تا اطلاع بعدي ممنوع است.
رئيس پليس راه كردستان با بيان اينكه اين كولاك موقتي و طي چند ساعت آينده به پايان مي رسد، يادآور شد: رانندگان در حد مقدور از سفرهاي غير ضروري در محورهاي مواصلاتي استان كردستان با توجه به شرايط نامساعد جوي خودداري كنند.
رييس مركز مديريت راه هاي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي كردستان هم اظهار داشت: يك دستگاه كشنده به دليل نداشتن زنجير چرخ در محور ديواندره محدوده روستاي دوله خشكه از مسير خارج و باعث راهبندان و ترافيك شده بود كه با تلاش راهداران به كنار جاده منتقل و تردد خودروها از سر گرفته شده بود.
دانش زندي افزود: با توجه به بارش شديد برف و كولاك در سطح جاده ها، تردد خودروها در مسيرهاي سنندج به ديواندره، ديواندره به سقز، سقز به بانه، مريوان به سقز، سنندج به كامياران و سروآباد به اورامان بدون زنجير چرخ امكان پذير نيست.
به گزارش ايرنا، استان كردستان در يك منطقه سرد و كوهستاني واقع شده و هر سال بارش باران در اين استان از اوايل پاييز شروع مي شود.
راهداران استان كردستان در طرح زمستاني بيش از هشت هزار و 500 كيلومتر از راه هاي استان را تحت پوشش قرار مي دهند كه شامل يك هزار و 900 كيلومتر در مسيرهاي بين شهري و 6 هزار و 600 كيلومتر در راه روستايي است.
جاده هاي بين شهري اين استان داراي 38 گردنه برفگير و جاده هاي روستايي نيز داراي 66 گردنه برفگير است.
7355/9102