۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85373656
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

راه ارتباطی ۵۰۰ روستای کردستان بسته است/تردد در گردنه‌ها با زنجیرچرخ

سنندج-ایرنا- معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در حال حاضر، راه ارتباطی ۵۰۵ روستای استان بدلیل بارش برف و کولاک بسته است و راهداران با تمام تجهیزات و امکانات مشغول برفروبی و بازگشایی مسیرها هستند.

صلاح الدین محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:از این تعداد راه روستایی مسدود شده، ۱۰ روستا در سنندج، ۲۰ روستا در سقز، ۲۰۰ روستا در بیجار، ۱۰۰ روستا در دیواندره، ۲۰ روستا در کامیاران، پنج روستا در مریوان، ۹۰ روستا در قروه و ۶۰ روستا در دهگلان قرار دارد.

وی افزود: با توجه به شرایط جوی و کولاک برف، در حال حاضر تردد در گردنه های استان و برخی از محورهای اصلی فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان ادامه داد: بر اساس پایش دوربین‌های نظارت تصویری مرکز در حال حاضر در محورهای سنندج- همدان، مریوان- سقز، دیواندره- بیجار، دیواندره- سقز، بانه- سقز و سنندج- مریوان بارش برف و مه گرفتگی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه جاده‌های استان در سطح گردنه‌ها و ارتفاعات بدلیل برودت هوا لغزنده است، گفت: تردد در محورهای یاد شده و گردنه‌ها فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

محمدی به هموطنان توصیه کرد با توجه‌ به شرایط جوی، بارش برف و کولاک شدید در محورهای مواصلاتی استان مردم از هرگونه سفرهای غیرضروری به طور جدی بپرهیزند.

وی یادآور شد: مردم می‌توانند درصورت ضرورت، قبل از سفر از طریق برقراری تماس با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌های استان و کشور مطلع شوند و تجهیزات زمستانه با خود همراه داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha