سنندج - ايرنا - مسئول روابط عمومي اداره راهداري حمل و نقل جاده اي سرو آباد گفت: به علت تداوم بارش برف و كولاك شديد محور سروآباد به اورامان و پاوه در محدوده گردنه ژالانه مسدود شد.

محمد شبرندي شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: هم اكنون به علت بارش برف و شدت كولاك و كاهش ديد راه ارتباطي سروآباد - اورامان - پاوه در محدوده گردنه ژالانه بسته شده است.
وي اضاعه كرد: با توجه به بارش سنگين برف و كولاك راه ارتباطي سروآباد به پاوه مسدود اسست و بخاطر كاهش ديد امكان پاكسازي مسير وجود ندارد و عمليات بازگشايي تا فردا صبح و روشن شدن هوا به تعويق افتاد.
شبرندي با اشاره به اينكه تردد در اين مسير تا فردا به هيچ عنوان امكان پذير نيست، افزود: بارش برف به همراه كولاك از ظهر امروز در اين منطقه شروع شده و همچنان ادامه دارد.
جانشين مديريت ستاد بحران شهرستان سقز نيز گفت: در حال حاضر جاده سقز - ديواندره بازگشايي شده و هيچ مشكلي براي تردد خودروها وجود ندارد.
علي محمديان افزود: بدليل كولاك شديد برف و كاهش ديد افقي، مردم از سفر و تردد غير ضروري در مسير سقز به سمت ديواندره و سنندج خودداري كنند
وي با بيان اينكه تردد انواع كاميون كشنده در محور سقز به سنندج تا اطلاع ثانوني ممنوع است، تاكيد كرد: تمام نيروهاي هلال احمر، راهداري در حالت آماده باش هستند.
محمديان يادآور شد: تيم هاي خدمات شهري شهرداري سقز در نقاط مختلف شهر در حال برفروبي و پاك كردن خيابان ها هستند و هيچ مشكلي در اين خصوص وجود ندارد.
جانشين رئيس ستاد مديريت بحران سقز اضافه كرد: تردد در مسيرهاي ارتباطي سقز - بانه و سقز - بوكان در جريان است ولي در مسير سقز به ديواندره فقط با احتياط رانندگان و استفاده از زنجير چرخ امكان پذير خواهد بود.
فرماندار سقز نيز گفت: تردد در تمام مسيرهاي سقز برقرار ولي در گردنه هاي مسير ديواندره، مريوان و بانه به دليل برودت هوا، تردد فقط با زنجير چرخ امكانپذير است.
كاميل كريميان اظهار داشت: رانندگان وسايل گرمايشي و زنجير چرخ به همراه داشته باشند چون در طول مسير به دليل بارش برف با توقفات طولاني روبرو خواهند شد.
وي با اينكه مسافران زيادي در جاده ها مانده اند، افزود: براي تعداد ۲۰۰ مسافر در زائر سراي سقز امكان اسكان فراهم كرده ايم.
** راه هاي مواصلاتي به بيجار باز و تردد به صورت روان جريان دارد
با وجود كولاك شديد در محورهاي ارتباطي شهرستان بيجار ولي با تلاش راهداران همه راه ها باز و تردد وسايل نقليه در جريان است ولي احتياط در رانندگي و بستن زنجير چرخ الزامي است
رئيس پليس راه كردستان گفت: به دليل بارش برف، كولاك و يخ زدگي سطح جاده هاي مواصلاتي اين استان بويژه مسيرهاي متهي به ديواندره و سقز تردد خودروها بدون زنجير چرخ ممنوع است و از حركت آنها جلوگيري مي شود.
سرهنگ عيسي گوهري شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با توجه به بارش شديد برف و كولاك در اغلب جاده هاي استان، ماموران پليس راه اجازه تردد به خودورهاي فاقد زنجير چرخ را نمي دهند.
وي تردد كاميون و كشنده ها را در جاده ها همچنان ممنوع اعلام كرد و افزود: به دليل شرايط نامطلوب محورهاي مواصلاتي، حركت اتوبوس ها از بانه به سمت سقز و تهران، سنندج به ديواندره و ديواندره به بيجار و تهران تا اطلاع بعدي ممنوع است.
رئيس پليس راه كردستان با بيان اينكه اين كولاك موقتي و طي چند ساعت آينده به پايان مي رسد، يادآور شد: رانندگان در حد مقدور از سفرهاي غير ضروري در محورهاي مواصلاتي استان كردستان با توجه به شرايط نامساعد جوي خودداري كنند.
به گزارش ايرنا، از اواخر وقت روز گذشته تا اوايل شب دوشنبه هفته آينده، هواي استان در دامنه فعاليت امواج بارشي قرار مي گيرد كه پيامد آن پوشش ابر، وزش باد و بارش برف و باران است.
7345/9102