مهاباد - ايرنا - تيم هاي نقده و سردشت به مقام قهرماني رقابت هاي مچ اندازي آذربايجان غربي در مهاباد دست يافتند.

دبير هيات بدنسازي و پرورش اندام آذربايجان غربي روز شنبه در اين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: در اين رقابت ها كه به مناسبت دهه مبارك فجر برگزار شد، تيم نقده در بخش راست دست و تيم سردشت نيز در بخش چپ دست به مقام نخست دست يافتند.
هادي نوري افزود: اين رقابت ها با حضور 110 ورزشكار از 11 شهر اين استان در سه رده سني جوانان، اميد و بزرگسالان در اوزان 60 تا 105+ كيلوگرم در 2 رده چپ دست و راست دست برگزار شد.
وي اظهار داشت: در پايان اين مسابقات در رده سني بزرگسالان و در بخش راست دست پس از نقده كه با 72 امتياز قهرمان شد، تيم هاي سردشت و مهاباد به ترتيب با 38 و 33 امتياز به مقام دوم و سوم رسيدند.
وي اضافه كرد: در همين رده سني و در بخش چپ دست نيز سردشت با 53 امتياز اول شد، اشنويه با 50 امتياز به مقام دوم رسيد و مهاباد نيز با 47 امتياز در رده سوم ايستاد.
دبير هيات بدنسازي و پرورش اندام آذربايجان غربي بيان كرد: در رده سني جوانان نيز در بخش راست دست ها تيم هاي سردشت، مهاباد و اشنويه به ترتيب مقام هاي سه گانه را كسب كردند و تيم هاي سردشت، مهاباد و شاهين دژ نيز در چپ دست ها اول تا سوم شدند.
وي افزود: در رده اميد نيز در بخش راست دست ها تيم هاي سردشت، مهاباد و نقده و در چپ دست ها نيز تيم هاي مياندوآب شاهين دژ و مهاباد به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم را به دست آوردند.
دبير هيات بدنسازي و پرورش اندام آذربايجان غربي گفت: اين مسابقات حكم انتخابي تيم مچ اندازي استان براي شركت در مسابقات كشوري كه 20 روز ديگر در رامسر برگزار مي شود، را داشته و نفرات برتر با تشخيص كميته فني انتخاب خواهند شد.
به گزارش ايرنا، از ‌سال ١٣٨٥ رشته مچ‌اندازي وارد ايران شد و كميته اين رشته در زيرمجموعه فدراسيون پرورش اندام قرار دارد.
مچ اندازي يا كشتي بازو ورزشي با 2 شركت‌كننده برگزار مي شود كه هر ورزشكار دست خود را بر روي سطحي قرار داده و آن را از آرنج خم كرده به صورتي كه فقط آرنج بر روي سطح باشد، و سپس كف دست را به دست حريف قلاب مي‌كند؛ در اين رشته ورزشي هدف، خواباندن دست حريف بر روي سطح است به ترتيبي كه دست برنده بر روي دست بازنده سوار باشد.
9903/6185/2093