فريدون جعفري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ايرنا در مورد برخوردها با شكايات نقض حقوق شهروندي مرتبط با دانشگاهيان، اظهار كرد: به منظور برخورد با نقض حقوق شهروندي، درصدد ايجاد مكانيزم جبران خسارت هستيم و يكي از تكاليف وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در برنامه اصلاح نظام اداري، طراحي و ايجاد اين مكانيزم است.
وي در مورد راه اندازي ميز خدمت وزارت علوم، توضيح داد: وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ميز خدمت الكترونيكي را از ابتداي آذرماه امسال راه اندازي كرد و حدود 86 درصد خدمات اين وزارتخانه در قالب شناسه خدمت و به صورت الكترونيك ارائه مي شود.
جعفري خاطرنشان كرد: در واقع نيازي به مراجعه ارباب رجوع براي اعلام شكايات و ثبت درخواست ها وجود ندارد.
مديركل دفتر بازرسي و پاسخگويي به شكايات وزارت علوم در مورد شكايات مرتبط با حقوق شهروندي، گفت: تاكنون شكايتي در خصوص نقض حقوق شهروندي در سامانه الكترونيك وزارت علوم از سوي دانشگاهيان ثبت نشده است اما به طور معمول گزارش ها و شكايت هاي متداول را دريافت مي كنيم.
دستيار ويژه وزير علوم در امور حقوق شهروندي با اشاره به راه اندازي سامانه پايش، رصد و نظارت بر اجراي حقوق شهروندي، توضيح داد: اين سامانه در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و دانشگاه ها راه اندازي شد تا افراد با هر شكايت، گزارش سوء و تخلف در نقض حقوق شهروندي دانشگاه ها و مراكز علمي پژوهشي بتوانند با مدرك و مستندات به اين سامانه مراجعه كنند.
جعفري افزود: بعد از ثبت شكايات، بلافاصله دستور پيگيري صادر و پاسخ لازم به مخاطب اعلام مي شود.
وي همچنين از فعال كردن بانك اطلاعاتي استادان و متخصصان حقوق شهروندي خبر داد و افزود: وزارت علوم در حال جمع آوري بانك اطلاعاتي استادان و متخصصان حقوق شهروندي كل كشور است. اين بانك در قالب آموزش هاي عمومي و تخصصي براي مديران و كاركنان راه اندازي مي شود.
**9492** 1200
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
تهران - ايرنا - دستيار ويژه وزير علوم، تحقيقات و فناوري در امور حقوق شهروندي، گفت: تاكنون هيچ شكايتي در اين مورد ثبت نشده است اما مكانيزمي براي جبران خسارات حقوق شهروندي در اين وزارتخانه ايجاد مي شود.