تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: این مركز وظیفه ثبت مكانیزه و انتقال پیشنهادات و انتقادات زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی به مسئولان آستان قدس رضوی و برقراری ارتباط آنان با بخشهای مختلف این آستان مقدس را برعهده دارد.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: با فعالیت این مركز، بانك پیشنهادات مردمی شكل می گیرد تا برای معاونت های مختلف آستان قدس رضوی، در پیشبرد اهداف موثر واقع شود.
وی اظهار داشت: از طریق سامانه تلفنی 138، از مشكلات خدمات رسانی در مجموعه های مختلف كه به نام حضرت امام رضا (ع) است اطلاع پیدا می كنیم.
وی گفت: طرح نظارت ملی و همگانی به صورت مكانیزه در قالب مركز جامع ارتباطات مردمی آستان قدس رضوی ایجاد شده كه مصداق امر به معروف و نهی از منكر است و مردم با ارائه انتقادات و پیشنهادات خود به اصلاح خدمات رسانی كمك می كنند.
حجت الاسلام رئیسی افزود: كسانی كه در مركز جامع ارتباطات مردمی آستان قدس رضوی فعالیت می كنند باید آستانه تحمل خود را افزایش دهند و در برابر هر انتقاد با هر لحنی كه توسط زائران بیان می شود، واكنش منفی نشان ندهند و پذیرای حرف حساب مردم باشند، قطعا انتقادات درست مردم، كارساز خواهد بود.
وی اظهار داشت: مركز جامع ارتباطات مردمی آستان قدس رضوی در واقع مكانیزه كردن دیدگاه های مردم و طرح نظارت ملی و همگانی بر مجموعه فعالیت های آستان قدس رضوی است.
تولیت آستان قدس رضوی به پروژه صحن رضوان به عنوان فضای مسقف اشاره كرد و گفت: اجرای این پروژه آغاز شده و یكی از فضاهای بی بدیل حرم مطهر رضوی خواهد بود.
معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: بیش از هزار سال است كه مردم بخشهای مختلف این بارگاه نورانی را بواسطه خدمات خود هدایت می كنند و شاید در دنیا هیچ نهادی مانند آستان قدس رضوی نباشد كه اینگونه با مردم عجین شده باشد.
سید نظام موسوی افزود: سرمایه مادی آستان قدس رضوی از طریق مردم بواسطه وقف و نذر تامین می شود و سرمایه اجتماعی آن هم همین مردم است لذا مردم دوست دارند پیشنهادات و خدمات خود را در آستان قدس رضوی ببینند و اداره امور آن مطابق با میل و اراده و محبت آنان به ساحت قدسی، پیش رود.
وی اظهار داشت: با همكاری وزارت ارتباطات و شركت مخابرات خراسان رضوی، فاز نخست مركز جامع ارتباطات مردمی آستان قدس رضوی آماده بهره برداری شد كه یكی از سرفصل های آن تلفن 138 است.
وی گفت: تلفن 138 یك سامانه متمركز است كه همه افراد در سراسر كشور می توانند از طریق این سامانه با سایر نقاط آستان قدس رضوی ارتباط بگیرند.
7489 / 6053
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
مشهد - ایرنا - مركز جامع ارتباطات مردمی (تلفن ملی 138) روز یكشنبه طی مراسمی با حضور تولیت آستان قدس رضوی در جوار بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) راه اندازی شد.