۲۱ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۰۴
کد خبر: 83204575
T T
۰ نفر
تلفن ملی 138 برای زائران حرم مطهر رضوی راه اندازی شد

مشهد - ایرنا - مركز جامع ارتباطات مردمی (تلفن ملی 138) روز یكشنبه طی مراسمی با حضور تولیت آستان قدس رضوی در جوار بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) راه اندازی شد.

تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: این مركز وظیفه ثبت مكانیزه و انتقال پیشنهادات و انتقادات زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی به مسئولان آستان قدس رضوی و برقراری ارتباط آنان با بخشهای مختلف این آستان مقدس را برعهده دارد.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: با فعالیت این مركز، بانك پیشنهادات مردمی شكل می گیرد تا برای معاونت های مختلف آستان قدس رضوی، در پیشبرد اهداف موثر واقع شود.
وی اظهار داشت: از طریق سامانه تلفنی 138، از مشكلات خدمات رسانی در مجموعه های مختلف كه به نام حضرت امام رضا (ع) است اطلاع پیدا می كنیم.
وی گفت: طرح نظارت ملی و همگانی به صورت مكانیزه در قالب مركز جامع ارتباطات مردمی آستان قدس رضوی ایجاد شده كه مصداق امر به معروف و نهی از منكر است و مردم با ارائه انتقادات و پیشنهادات خود به اصلاح خدمات رسانی كمك می كنند.
حجت الاسلام رئیسی افزود: كسانی كه در مركز جامع ارتباطات مردمی آستان قدس رضوی فعالیت می كنند باید آستانه تحمل خود را افزایش دهند و در برابر هر انتقاد با هر لحنی كه توسط زائران بیان می شود، واكنش منفی نشان ندهند و پذیرای حرف حساب مردم باشند، قطعا انتقادات درست مردم، كارساز خواهد بود.
وی اظهار داشت: مركز جامع ارتباطات مردمی آستان قدس رضوی در واقع مكانیزه كردن دیدگاه های مردم و طرح نظارت ملی و همگانی بر مجموعه فعالیت های آستان قدس رضوی است.
تولیت آستان قدس رضوی به پروژه صحن رضوان به عنوان فضای مسقف اشاره كرد و گفت: اجرای این پروژه آغاز شده و یكی از فضاهای بی بدیل حرم مطهر رضوی خواهد بود.
معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: بیش از هزار سال است كه مردم بخشهای مختلف این بارگاه نورانی را بواسطه خدمات خود هدایت می كنند و شاید در دنیا هیچ نهادی مانند آستان قدس رضوی نباشد كه اینگونه با مردم عجین شده باشد.
سید نظام موسوی افزود: سرمایه مادی آستان قدس رضوی از طریق مردم بواسطه وقف و نذر تامین می شود و سرمایه اجتماعی آن هم همین مردم است لذا مردم دوست دارند پیشنهادات و خدمات خود را در آستان قدس رضوی ببینند و اداره امور آن مطابق با میل و اراده و محبت آنان به ساحت قدسی، پیش رود.
وی اظهار داشت: با همكاری وزارت ارتباطات و شركت مخابرات خراسان رضوی، فاز نخست مركز جامع ارتباطات مردمی آستان قدس رضوی آماده بهره برداری شد كه یكی از سرفصل های آن تلفن 138 است.
وی گفت: تلفن 138 یك سامانه متمركز است كه همه افراد در سراسر كشور می توانند از طریق این سامانه با سایر نقاط آستان قدس رضوی ارتباط بگیرند.
7489 / 6053
۰ نفر