مهاباد - ایرنا - رییس هیات كوهنوردی مهاباد گفت: برای نخستین بار «كامیار حسینی» ورزشكار شایسته این شهرستان در رقابت های سنگ نوردی آذربایجان غربی مقام سوم را كسب كرد.

جلیل روانسر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات قهرمانی سنگ نوردی استان در ماده بلدرینگ در رده‌های سنی آزاد به میزبانی ارومیه برگزار شد.
وی ادامه داد: در این مسابقات 30 ورزشكار سنگ نورد برتر آذربایجان غربی از هفت شهر این استان شركت كردند كه كامیار حسینی توانست مقام سوم این رقابت ها را كسب كند.
وی اظهار داشت: در این رقابت ها علیرضا الهیاری از تكاب و وحید صمدی از ارومیه به ترتیب مقام های اول و دوم را به دست آوردند.
رییس هیات كوهنوردی مهاباد بیان كرد: مسابقات قهرمانی سنگ نوردی آذربایجان غربی حكم انتخابی تیم استانی برای شركت در مسابقات كشوری را دارد.
روانسر اضافه كرد: آرتین فرزانه نادر، مقبل پهنایی و كیان عزیزی اقدم، سه نونهال این شهرستان نیز هم اكنون عضو تیم ملی سنگ نوردی نونهالان كشور هستند.
به گزارش ایرنا، سنگ نوردی رشته ای است كه ورزشكار با استفاده از طناب و ابزار فنی مخصوص اقدام به بالا و پایین رفتن یا حركت افقی بر روی صخره یا دیواره‌های سالنی می كند.
رشته كوهنوردی از رشته های پرطرفدار مهاباد به شمار می رود كه در تمامی رده های سنی تعداد زیادی در آن درحال فعالیت هستند.
شهرستان 237 هزار نفری مهاباد دارای 9 هزار ورزشكار در قالب 43 هیات، 70 باشگاه خصوصی و 20 باشگاه دولتی است.
9903/6185/2093