تهران - ايرنا - ده ها شهرك نشين صهيونيست امروز (يكشنبه) با حمايت و تحت تدابير شديد امنيتي نيروهاي رژيم اشغالگر از طريق 'باب المغاربه' بار ديگر ظرف چند روز گذشته به 'مسجد الاقصي' حمله كردند.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري فلسطيني 'معا'، بي احترامي و حمله شهرك نشينهاي صهيونيست به مسجد الاقصي در حالي صورت مي گيرد كه فلسطينيان براي نمازگزاردن در اين مسجد با مشكل رو به رو هستند.
از سويي ديگر مركز اوقاف اسلامي و امور مسجدالاقصي با رد كامل اقدامات تحريك آميز نيروهاي پليس رژيم صهيونيستي و بي حرمتي به 'باب الرحمه'، از رژيم اشغالگر خواست به چنين اقداماتي پايان دهد.
مركز اوقاف اسلامي افزود: چنين اقداماتي مواضع ثابت ما را در خصوص باب الرحمه به عنوان بخشي اصيل از مسجدالاقصي با تمام ساختمان ها و سالن هاي آن در زير و روي زمين، خللي ايجاد نمي كند.
ورودي باب الرحمه در بخش شرقي مسجدالاقصي قرار دارد و پليس رژيم صهيونيستي در سال 2003 و پس از انتفاضه دوم مردم فلسطين به بهانه هاي امنيتي آن را بست.
سوم اسفند ماه صدها فلسطيني با حركت به سمت مسجدالاقصي در شهر قدس دروازه ورودي باب الرحمه اين مسجد را پس از 16 سال باز كردند و در همان مكان نماز اقامه كردند.
در پي بازگشايي باب الرحمه مقامات رژيم صهيونيستي بيش از 130 فلسطيني را در قدس دستگير كرده اند كه در ميان آن شخصيت هايي برجسته اي نيز به چشم مي خورد.
بر اساس اطلاعات منابع آگاه، بيش از 29 هزار و 900 شهرك نشين صهيونيست در سال 2018 ميلادي به محوطه مسجد الاقصي يورش بردند كه موجب هتك حرمت اين مكان مقدس مسلمانان شده اند.
گفته مي شود پس از اجازه 'بنيامين نتانياهو' نخست وزير رژيم صهيونيستي مبني بر يورش به مسجد الاقصي، اعضاي 'كنست' (مجلس صهيونيستي) از ژوئن سال گذشته ( تير- مرداد) تاكنون هر ماه به مسجد الاقصي حمله مي كنند .
بر اساس پيمان‌نامه صلحي كه در سال 1994 ميلادي، بين اسرائيل و اردن بسته ‌شد، مقرر گرديد تا عبادت يهودي‌ها در محوطه مجموعه مسجدالاقصي منع و دولت اردن متولي رسمي مجموعه اين مسجد باشد. اكنون دولت اردن متولي رسمي مسجدالاقصي است.
مسجدالاقصي به عنوان نماد اصلي هويت اسلامي - فلسطيني شهر 'بيت المقدس' همواره هدف اقدامات ويرانگرانه رژيم اشغالگر قدس قرار داشته است.
اين اقدامات هتاكانه از سوي رژيم صهيونيستي براي از بين بردن هويت اسلامي بيت المقدس و جايگزين كردن آن با نمادهاي صهيونيستي صورت مي گيرد.
خاورم**3224**1651