مشهد- ايرنا- رئيس اتحاديه صنف كفاشان مشهد گفت: واحدهاي صنفي زير پوشش اين اتحاديه از فروش فوق العاده در آستانه عيد نوروز استقبال كردند لذا هر روز درخواستها از اتحاديه در اين خصوص افزايش مي يابد.

اسماعيل پورملائكه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: براساس قانون نظام صنفي 'فروش فوق العاده' به معناي فروش كالا به قيمت تمام شده و 'حراج' به معناي فروش اجناس با 15 درصد تخفيف است.
وي ادامه داد: دليل اقدام به فروش فوق العاده واحدهاي صنفي فروشنده كفش در مشهد پايان فصل و خالي كردن انبارها است لذا تاكنون 15 واحد صنفي در اين شهر اقدام به فروش فوق العاده كرده اند و اين تعداد رو به افزايش است.
رئيس اتحاديه صنف كفاشان مشهد گفت: كفشي كه اكنون در بازار به فروش مي رسد مربوط به اجناس خريداري شده به قيمت پارسال و كالاهاي موجود در انبارها است لذا درصد افزايش قيمت كفشها نسبت به سال گذشته تغيير زيادي نداشته و قيمتها كاملا كارشناسي شده هستند.
وي افزود: امسال در پي افزايش نرخ ارز، قيمت مواد اوليه براي توليدكنندگان كفش تا شش برابر افزايش يافت و بر قيمت تمام شده كالا تاثير گذاشت. كفشي كه امسال توليد شده سال آينده به بازار عرضه مي شود لذا با توجه به افزايش قيمت مواد اوليه و دستمزد كارگران كه در سال آينده افزايش قابل توجهي دارد، افزايش قيمت كفش در ماههاي آتي بسيار محسوس خواهد بود.
1400 واحد صنفي داراي پروانه كسب زير پوشش اتحاديه كفاشان مشهد فعاليت دارند. هزار و 200 واحد صنفي نيز در نوبت دريافت مجوز فعاليت از اين اتحاديه هستند.
7489/1858