تهران - ایرنا - معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: این دانشگاه با ارتقا كیفیت مواد اولیه و تنوع بخشی تغذیه و غذای دانشجویی توانسته رتبه اول در حوزه تغذیه را بدست آورد.

حسین سلیمی بجستانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا درباره مهم ترین فعالیت های معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار كرد: این دانشگاه در دو بخش خدمات رفاهی و سلامت فعالیت كرده است.
وی افزود: دانشگاه علامه طباطبایی در بحث خدمات رفاهی پرداخت تسهیلات، انواع وام های تحصیلی، بیمه دانشجویی و بازپرداخت وام ها را در صدر امور قرار داده است.
معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به فعالیت های دانشگاه در حوزه تغذیه همچنین یادآورشد: صنعتی سازی و بهسازی و زیبا سازی هفت رستوران در سال 97 مورد توجه دانشگاه قرار گرفت.
** ارتقای سطح خوابگاه های دانشجویی
معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی درباره تعمیر و تجهیز خوابگاه ها نیز اظهار كرد: در سال 97 مقاوم سازی، افزایش ظرفیت اسكان و تغییر كاربری یكی از خوابگاه های دانشگاه مورد توجه بود.
سلیمی بجستانی افزود: این دانشگاه افزایش فضای خوابگاهی بواسطه اجاره و رهن را در اولویت های خود قرار داده است.
به گفته وی، ارتقای سطح خوابگاه در صندوق رتبه بندی وزارت علوم از سطح چهار و پنج به رتبه یك و دو رسیده است.

** ارائه طرح های خدماتی در حوزه مشاوره
معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی درباره خدمات سلامت روان و مشاوره نیز گفت: ایجاد ساختمان مركز مشاوره در سه واحد صد متری، با مشخصات و استانداردهای به روز باعث بهبود افزایش خدمات شده است.
سلیمی بجستانی افزود: دانشگاه علامه طباطبایی با ایجاد دفاتر مشاوره در خوابگاه ها، دانشكده های بیرون از پردیس و دانشگاه توانسته فعالیت های این حوزه را افزایش دهد.
وی با اشاره به اجرای طرح های مختلف مشاوره در دانشگاه یادآورشد: خدمات مشاوره ای مانند اجرای طرح های پایش سلامت روان برای ورودی های جدید دانشگاه، پایش وضعیت مشروطی ها و وضعیت ورودی ها برای غم و غربت به دانشجویان پیش از این ارائه شده است.
معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به برگزاری كارگاه در حوزه های مختلف خاطر نشان كرد: یكی دیگر از خدمات مشاوره ای در سال 97، تدبیر زندگی برای جدیدالورودی های مقطع كارشناسی بود.
سلیمی بجستانی با اشاره به آموزش 1700 نفر از دانشجویان ورودی جدید ادامه داد: این دانشجویان به مدت هشت ساعت برای ورود به دانشگاه آموزش دیده اند.

** افتتاح درمانگاه جدید دانشگاه علامه طباطبایی
وی درباره خدمات دانشگاه علامه طباطبایی در حوزه سلامت به دانشجویان گفت: یك درمانگاه جدید در سال 97 احداث و افتتاح شد.
معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: خدمات مختلف تخصصی پزشكی و دندانپزشكی در درمانگاه جدید دانشگاه انجام می شود.
سلیمی بجستانی در ادامه به اجرای طرح پایش سلامت جسم در دانشگاه نیز اشاره كرد و گفت: دانشگاه علامه به منظور اجرایی كردن طرح پایش، نیروهای متخصص بسیاری را جذب كرده است.
وی با اشاره به راه اندازی و ارتقای اتاق های سلامت در خوابگاه ها گفت: در اتاق های سلامت و درمانگاه خدمات متنوعی به دانشجویان ارائه می شود.
**170 میلیون تومان صرف تجهیزات تربیت بدنی شد
معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی درباره فعالیت های
دانشگاه در حوزه تربیت بدنی هم گفت: در این حوزه بالغ بر 170 میلیون تومان برای تعمیر تجهیزات به خوابگاه ها و دانشكده ها تزریق شد.
سلیمی بجستانی افزود: برگزاری مسابقات متنوع ورزشی، تجهیز اتاق های تربیت بدنی خوابگاه ها و پایش وضعیت اسكلتی، عضلانی و تندرستی دانشجویان جدید از طرح های اساسی حوزه تربیت بدنی است.
وی در باره تشكیل شورای صنفی در سال 97 در دانشگاه علامه طباطبایی نیز گفت: برگزاری جشنواره دانشجویان نمونه، جشنواره برای دانشجویان غیر ایرانی و هفته خوابگاه ها از دیگر فعالیت های معاونت دانشجویی است.
معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به بررسی 2500 پرونده كمیسیون موارد خاص دانشجویان افزود: این دانشگاه هر دو هفته در حوزه كمیسیون موارد خاص و شورای انضباطی تجدید نظر به وضعیت تحصیلی دانشجویان برای رفع مشكل تحصیلی رسیدگی كرده است.
سلیمی بجستانی در پایان افزود: دانشگاه علامه طباطبایی به دلیل كمبود بودجه در سال 98 هنوز بطور مشخص برنامه ای را در اولویت قرار نداده است.
**9491** 1200