شهركرد- ایرنا- فرماندار شهرستان اردل گفت: بدنبال بارش های شبانه روز گذشته 20 منزل مسكونی در روستای 'افسرآباد' این شهرستان در استان چهارمحال و بختیاری تخلیه شد.

محمود كیانی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاكید كرد: به علت خطر رانش زمین در روستای افسرآباد شهرستان اردل منازل 20 خانوار از این روستا تخلیه و ساكنان آن در مدارس شهر دشتك اسكان اضطراری یافتند.
وی افزود: هم اینك دبی آب رودخانه های این شهرستان به حداكثر ظرفیت رسیده و اوضاع در شرایط بحرانی قرار دارد.
كیانی تصریح كرد: بدنبال بارش های اخیر رودخانه های شهرستان اردل لبریز از آب و سیلاب شده است.
وی یادآور شد: هم اینك به علت حجم بالای آب ناشی از بارندگی، پل های رودخانه های رستم آباد و مراد آباد شهرستان اردل در خطر تخریب قرار دارد.
فرماندار شهرستان اردل همچنین گفت: بدنبال شدت بارش ها دستور تخلیه منازل ساكنان حاشیه رودخانه كاج از توابع این شهرستان صادر شد.
وی تصریح كرد: با توجه به شدت بارش ها و بالا آمدن قابل توجه سطح آب رودخانه كاج از توابع شهرستان اردل ضرورت دارد تا ساكنان حاشیه این رودخانه نسبت به تخلیه منازل خود اقدام كنند.
وی یادآور شد: با شدت گرفتن بارش ها 30 درصد یك واحد منزل مسكونی در روستای سرچاه شهرستان اردل تخریب شد.
كیانی اظهار داشت: خوشبختانه تا این لحظه گزارشی مبنی بر جاری شدن سیل و بروز خسارت های جانی در شهرستان اردل گزارش نشده است.

** 3 باب منزل مسكونی در شهرستان سامان تخریب شد
فرماندار شهرستان سامان گفت: بدنبال بارش های شدید در این شهرستان یك باب منزل مسكونی در روستای سوادجان و 2 منزل مسكونی دیگر در بافت تاریخی روستای یاسه چای از توابع بخش زاینده رود تهریب شد.
كمال اكبریان چالشتری افزود: خوشبختانه به علت خالی بودن این منازل هیچ گونه خسارت جانی به كسی وارد نشد، اما به علت شدت بارندگی ها امكان ریزش كوه در محور ارتباطی قراقوش – كرمدره وجود دارد.

**فارسان در محاصره سیل
فرماندار شهرستان فارسان گفت: اطراف این شهرستان در محاصره سیل قرار گرفته است.
مرداس طاهری تاكید كرد: بدنبال بارش های شب گذشته تاكنون افزون بر 60 درصد زمین های كشاورزی و باغات شهرستان فارسان به زیر آب رفته و خسارت های فراوانی به آن ها وارد شده است.
وی با اشاره به بارندگی 60 میلیمتری در فارسان افزود: با استفاده از ماشین آلاتی مانند بیل مكانیكی و بكهو نسبت به قطع جاده كشاورزی در منطقه حیوان رستی اقدام و از محاصره سیلاب روستای چقاهست جلوگیری شد.
طاهری تصریح كرد: 20 خانوار از اهالی روستاهای ده چشمه و چقاهست نیز با هدف جلوگیری از بروز خطر و اسیب ناشی از بارندگی به مدرسه ها منتقل و اسكان داده شدند.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان فارسان یادآور شد: برای جلوگیری از ورود سیلاب به روستاهای ده چشمه، گوشه و فیل آباد از توابع این شهرستان سیل بند ایجاد شد.
وی اظهار داشت: همچنین آب های مناطق چشمه قلعه، دره حنا و دره پهن فارسان به خارج از شهر هدایت شد تا مشكلی ایجاد نشود.
طاهری در ادامه از قطع برق روستای راستاب از توابع بخش جونقان شهرستان فارسان بدنبال بارش ها خبر داد و گفت: كاركنان شركت توزیع نیروی برق هم اینك در حال پیگیری برای رفع مشكل و وصل برق هستند.
وی تاكید كرد: آب چشمه ماری ده چشمه فارسان هم به علت كدورت از مدار خارج شد.
طاهری همچنین افزود: هدایت آب های ورودی به جاده ها در مسیر قنوات و پل ها انجام و موانع ایجاد شده در دهانه پل ها رفع شد.
به گزارش ایرنا، بدنبال هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران، ذوب برف ها و سقوط بهمن طی 2 روز آینده و احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب، شورای هماهنگی مدیریت بحران با دستور استاندار چهارمحال و بختیاری به حالت اماده باش كامل درآمد.
براساس پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری هوای استان از روز دوشنبه در دامنه فعالیت یك سامانه پربارش قرار گرفت و انتظار می رود بارش های سیل آسا به صورت برف و باران همراه با وزش باد به نسبت شدید و رعد و برق در سطح استان رخ دهد.
شدت بارش ها در نواحی غربی و جنوب مانند شهرستان های كوهرنگ، كیار، اردل و لردگان در روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش بینی می شود.
با توجه به بارش برف در مناطق كوهستانی چهارمحال و بختیاری و لغزندگی ناشی از آن و با توجه به افزایش دما و ذوب برف، احتمال طعیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در استان پیش بینی می شود.
اردل در 75 كیلومتری شهركرد واقع است.
7362/6021