شهركرد- ايرنا- فرماندار شهرستان اردل استان چهارمحال و بختياري گفت: بدنبال بارش هاي شبانه روز گذشته 20 منزل مسكوني در روستاي 'افسرآباد' اين شهرستان تخليه شد.

محمود كياني دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا تاكيد كرد: به علت خطر رانش زمين در روستاي افسرآباد شهرستان اردل منازل 20 خانوار از اين روستا تخليه و ساكنان آن در مدارس شهر دشتك اسكان اضطراري يافتند.
وي افزود: هم اينك دبي آب رودخانه هاي اين شهرستان به حداكثر ظرفيت رسيده و اوضاع در شرايط بحراني قرار دارد.
كياني تصريح كرد: بدنبال بارش هاي اخير رودخانه هاي شهرستان اردل لبريز از آب و سيلاب شده است.
وي يادآور شد: هم اينك به علت حجم بالاي آب ناشي از بارندگي، پل هاي رودخانه هاي رستم آباد و مراد آباد شهرستان اردل در خطر تخريب قرار دارد.
كياني توصيه كرد: مردم به هيچ عنوان به رودخانه ها، پل ها و مسيل ها نزديك نشوند.

** 3 باب منزل مسكوني در شهرستان سامان تخريب شد
فرماندار شهرستان سامان گفت: بدنبال بارش هاي شديد در اين شهرستان يك باب منزل مسكوني در روستاي سوادجان و 2 منزل مسكوني ديگر در بافت تاريخي روستاي ياسه چاي از توابع بخش زاينده رود تهريب شد.
كمال اكبريان چالشتري افزود: خوشبختانه به علت خالي بودن اين منازل هيچ گونه خسارت جاني به كسي وارد نشد، اما به علت شدت بارندگي ها امكان ريزش كوه در محور ارتباطي قراقوش – كرمدره وجود دارد.
به گزارش ايرنا، بدنبال هشدارهاي سازمان هواشناسي مبني بر بارش شديد باران، ذوب برف ها و سقوط بهمن طي 2 روز آينده و احتمال طغيان رودخانه ها و وقوع سيلاب، شوراي هماهنگي مديريت بحران با دستور استاندار چهارمحال و بختياري به حالت اماده باش كامل درآمد.
براساس پيش بيني هواشناسي چهارمحال و بختياري هواي استان از روز دوشنبه در دامنه فعاليت يك سامانه پربارش قرار گرفت و انتظار مي رود بارش هاي سيل آسا به صورت برف و باران همراه با وزش باد به نسبت شديد و رعد و برق در سطح استان رخ دهد.
شدت بارش ها در نواحي غربي و جنوب مانند شهرستان هاي كوهرنگ، كيار، اردل و لردگان در روزهاي دوشنبه و سه شنبه پيش بيني مي شود.
با توجه به بارش برف در مناطق كوهستاني چهارمحال و بختياري و لغزندگي ناشي از آن و با توجه به افزايش دما و ذوب برف، احتمال طعيان رودخانه ها و جاري شدن سيل در استان پيش بيني مي شود.
اردل در 75 كيلومتري شهركرد واقع است.
7362/6021