مهاباد - ايرنا - فرماندار اشنويه گفت: در ايام تعطيلات نوروزي امسال 2 هزار و يكصد گردشگر و مسافر نوروزي از اماكن تفريحي و زيارتي اشنويه بازديد كردند.

اسعد خضري روز پنجشنبه در جريان بازديد از پست ايمني مسافرتن نوروزي اظهار داشت: در ايام تعطيلات نوروزي 10هزار مسافر نوروزي از اين شهرستان گذر كرده و 2 هزار و يكصد گردشگر از اماكن تفريحي و زيارتي ديدن كردند.
وي افزود: از اين تعداد مسافران نوروزي، يكهزار مسافر در اين شهرستان اسكان داده شدند.
وي با اشاره به جاذبه هاي گردشگري اين شهرستان اضافه كرد: تپه دينخواه، كتيبه كلاشين، قلعه قلاتگه، قبرستان مارابراهيم، تومولوس هاي سوجه، گندويلا، حسن نوران، ملا احمد، سياوان، كتيبه عين الروم از جمله آثار متعدد تاريخي اشنويه است.
خضري گفت: طبيعت سرسبز و مناظر زيباي اشنويه در كنار رودهاي خروشان و مناطق باستاني همواره مورد توجه گردشگران بوده و همه ساله گردشگراني از سراسر كشور براي بازديد از جاذبه ها به اين منطقه سفر مي كنند.
وي يادآور شد: 106 اثر تاريخي در اشنويه در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده كه از لحاظ تعدد و تكثر آثار تاريخي ثبتي، سومين شهر در آذربايجان غربي به شمار مي رود و اشنويه به دليل تعدد و تكثر آثار تاريخي به بهشت باستان شناسان معروف شده است.
به گزارش ايرنا اشنويه با 74 هزار نفر جمعيت در جنوب غرب آذربايجان غربي و هم مرز با كشورهاي عراق و تركيه واقع شده و با مركز استان حدود 70 كيلومتر فاصله دارد.
9870/ 3020/7129