بغداد - ایرنا - سیدعمار حكیم در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با وی تاكید كرد كه تحریم‌های یكجانبه علیه ایران بدعتی خطرناك در روابط بین الملل است.

به گزارش ایرنا، 'سیدعمار حكیم' رهبر جریان حكمت ملی و رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق روز پنجشنبه در دیدار با ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، بر مخالفت با هرگونه تحریم‌های یكجانبه علیه ایران تاكید كرد.
در این دیدار كه در دفتر رهبر جریان حكمت ملی در بغداد انجام شد، حكیم تحریم‌های یكجانبه علیه ایران را بدعتی خطرناك در روابط بین الملل دانست.
در این دیدار نتایج دیدارهای اخیر مقامات بلندپایه ایران و عراق بررسی شد و حكیم بر ضرورت ادامه تماس‌ها برای حل و فصل پرونده‌های فیمابین در چارچوب منافع دو كشور و دو ملت تاكید كرد.
رهبر جریان حكمت ملی عراق تاكید كرد كه عراق با تنوع اجتماعی و جایگاه تاریخی خود بر كشورهای پیرامون خود تاثیر می گذارد و گزینه‌ای مناسب برای وساطت میان قدرت‌های منطقه‌ای است.
حكیم پروژه ملی عراق را ضامن آینده و قدرت این كشور و در نتیجه ضامن آینده و امنیت و ثبات سرتاسر منطقه دانست و بر ضرورت حمایت از این پروژه ملی و درك درست از نوع ائتلاف‌های فرافرقه‌ای و تشكیل ائتلاف‌هایی با رویكرد ملی تاكید كرد و افزود كه باید این مسیر تا تشكیل دو جناح سیاسی كه یكی قدرت را در اختیار داشته باشد و دیگری نقش اپوزیسیون داخلی را بر عهده بگیرد ادامه یابد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در این دیدار آخرین مواضع تهران در خصوص تحولات مختلف از جمله اقدام اخیر واشنگتن علیه سپاه پاسداران را تشریح كرد.
مسجدی در این دیدار همچنین گزارشی از توافقات و نتایج سفرهای حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به بغداد و عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به تهران ارائه كرد.
گفتنی است: حكیم پیشتر در واكنش به تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به آمریكا هشدار داده بود: با اقدامات نسنجیده منطقه را با بحران‌های جدید مواجه نكند.
وی در بیانیه‌ای عنوان كرده بود: اقدام كاخ سفید در گنجاندن سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در سیاهه گروه‌های تروریستی، اقدامی نسنجیده است كه موجب پیچیده‌تر شدن بحران و تبدیل آن به گرهی بازنشدنی می‌شود.
وی ادامه داد: بار دیگر همه اطراف را به استفاده از روش‌های متمدنانه در حل اختلافات از راه گفت‌وگو فرامی‌خوانیم و نسبت به وارد كردن منطقه ملتهب‌مان به بحران‌ها و دست‌اندازهای تازه‌ای كه امنیت و ثبات ملت‌های منطقه را تهدید و با خطر مواجه می‌كند، هشدار می‌دهیم.
'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریكا روز دوشنبه اعلام كرد دولتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به عنوان 'سازمان تروریستی خارجی' تعیین كرده است.
به دنبال این اقدام خصمانه آمریكا، شورای عالی امنیت ملی در اقدامی متقابل دولت آمریكا را حامی تروریسم و فرماندهی مركزی آمریكا موسوم به سنتكام را گروه تروریستی معرفی كرد.
خاورم*2**380*