۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۴۳
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 83344359
T T
۰ نفر
حکیم: تبعات بحران‌های منطقه دامن‌گیر همه خواهد شد

بغداد - ایرنا - «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق هشدار داد که تبعات بحران‌های منطقه دامن‌گیر همه خواهد شد.

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در مراسم تحلیف «نیچروان بارزانی»، به عنوان رئیس اقلیم کردستان عراق در سخنانی خواهان حل اختلافات موجود میان اربیل و بغداد شد و تصریح کرد: در مرحله حساسی قرار داریم و منطقه با وضعیت بسیار دشواری دست به گریبان است و کسی که گمان می‌کند از تبعات و پیامدهای بحران‌ها می‌تواند در امان بماند، در اشتباه است.

حکیم افزود: نباید اجازه دهیم دیگران در امور داخلی ما مداخله کنند و بر اساس منافع خاص خود و در راستای سو استفاده از شکاف‌های موجود، دست طمع به سوی عراق دراز کنند.

وی ضمن دعوت به اتخاذ موضعی یکپارچه در قالب دولت عراق، عنوان کرد: عراق به دلیل موقعیت ژئواستراتژیکی که از آن برخوردار است، همچنین به علت قرارگیری در نقطه تلاقی چهار ملت عرب، تُرک، فارس و کُرد باید موضعی واحد و روشنی در قبال بحران موجود در منطقه اتخاذ کند.

در همین رابطه، رهبر جریان حکمت ملی تصریح کرد: باید با مشارکت پویا و مثبت در روند تصمیم‌گیری و اتخاذ موضع ملی روشن و مسئولانه از تصمیم دولت عراق حمایت کنیم و از تلاش‌ها برای مقدم شمردن منطق گفتمان سازنده و دوری از مداخله در امور داخلی کشورها پشتیبانی کرده و از بکارگیری منطق تحریم‌های اقتصادی که رهاوردی جز درد و رنج برای ملت‌های منطقه ندارد، اجتناب کنیم.


خاورم **۱** ۳۸۰ *

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha