تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه علامه طباطبایی می گوید: هرم اعضای هیات علمی این دانشگاه از سال 92 تغییر كرده و در جذب 60 هیات علمی خود كاملا قانونی رفتار كرده و هیچ كدام از آنها از رانت استفاده نكرده اند .

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، حسین سلیمی در مراسم تودیع و معارفه معاونان آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار كرد:
هم اكنون امروز تقریباً بیش از نیمی از استادان ما دانشیار و بالاتر هستند. دانشگاه علامه طباطبایی امروز از حضور 540 عضوهیأت علمی بهره مند است.
وی با بیان اینكه عملكرد 80 درصد از اعضای هیأت علمی جدید در دانشگاه باعث موفقیت است، افزود: همواره عملكرد حوزه آموزشی دانشگاه صاف، شفاف و قانون مند بوده است.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به سخت‌گیری هیئت ممیزه دانشگاه گفت:هیأت ممیزه این دانشگاه یكی از دقیق‌ترین و سخت‌گیرترین هیأت های دانشگاه‌های كشور است و دقت عملكرد آن به نحوی بوده كه باوجود مراجعه بازرسی ، هیچ‌گونه ایراد و ابهامی در عملكرد این هیأت ممیزه وارد نشد و همچنین از سوی وزارت علوم به‌عنوان هیأت ممیزه نمونه نیز شناخته شد.
وی ادامه داد : جذب هیأت علمی و دانشجویان مقطع دكتری در زمان مسئولیت نادر نعمت اللهی معاون آموزشی به صورت كاملا نظام مند و قانونی صورت گرفته و اختیارات گروه آموزشی با محوریت اعضای هیأت علمی به آنان بازگردانده شد.
به گفته وی ، بدون نظر گروه های آموزشی و اظهار نظر كمیته های تخصصی، هیچ مجوزی برای جذب عضو علمی و دانشجو در مقطع دكتری در این دانشگاه صورت نگرفته است.
سلیمی با اشاره به عملكرد كارشناسانه در معاونت آموزشی دانشگاه علامه یادآورشد: تمامی زیرساخت ها در این حوزه براساس نظر كارشناسان اعمال شده، سلامت، توانایی، تسلط به قواعد و قوانین كارشناسان این حوزه محرز شده است.
رئیس دانشگاه علامه معتقد است كه دو شاخص نسبت استاد به دانشجو و هرم اعضای علمی دانشگاه به‌گونه‌ای مثبتی از سال 92 تغییر كرد كه دانشگاه علامه طباطبایی در زمره دانشگاه‌های سطح یك قرار گرفت.
وی با اشاره به ایجاد دوره های مهارت افزایی در دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان كرد: با ایجاد دوره‌های مهارتی در دانشگاه و موفقیت آن، سطح مهارتی دانشجویان ارتقا یافت، این طرح و حركت به‌عنوان سیاست وزارت علوم مطرح و به سایر دانشگاه‌های كشور نیزابلاغ شد.
وی افزود: بیش از 5 هزار دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی در دوره‌های مهارتی شركت كردند و برای پیوستن به بازار كار با تخصص‌های مهارتی و كاربردی آماده شدند.
مراسم تودیع و معارفه نادر نعمت الهی معاون سابق آموزشی و شجاع احمدوند معاون آموزشی دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه و اعضای هیات رئیسه و روسای دانشكده ها و مدیران حوزه آموزشی دانشگاه 25 فروردین ماه در اتاق شورای ریاست این دانشگاه برگزار شد.
سلیمی از خدمات و تلاش های نعمت الهی در مدت تصدی معاونت آموزشی تقدیر كرد و گفت: نعمت الهی و احمدوند هر دو، در حركت رو به جلو و ایجاد تحول در دانشگاه در دوره مدیریت اینجانب نقش كلیدی و بسیار بزرگی را داشتند و خدمات آنها در حافظه تاریخی دانشگاه محفوظ می ماند.
**9491**1601**