سنندج - ایرنا - فرمانده لشكر پیاده 28 ارتش جمهوری اسلامی در كردستان گفت: ساختار، تجهیزات و توانایی ارتش جمهوری اسلامی از زمان انقلاب تاكنون تغییر چشمگیری كرده و ارتقا یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ سعید اثنی عشری روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: ساختار متحرك هجومی در تیپ ها ایجاد شده و یگان یك تیپ خود اتكا است و منتظر یگان دیگری نمی ماند.
وی با اشاره به اینكه امروز نیروی زمینی بسیاری از قطعات خودروها، تجهیزات و سلاح ها را خود تولید می كند، اضافه كرد: افزایش بُرد توپخانه، هوشمندسازی گلوله های توپخانه، قدرت پرواز در شب بالگردها و رسیدن به فناوری ساخت زیردریایی برخی از توانایی هایی است كه در ارتش ایجاد شده است.
امیر سرتیپ اثنی عشری با بیان اینكه ارتش نیرویی بود كه هم در پیروزی انقلاب و هم در تثبیت آن نقش داشت، افزود: در زمان جنگ نیز ارتش اولین نیرویی بود كه وارد عمل شد و توانست دشمن را در مواضع خود زمین گیر كند.
فرمانده لشكر پیاده 28 كردستان یادآور شد: ارتش ضمن دفاع از تمامیت ارضی و استقلال كشور در مرزهای دریایی نیز با اسكورت محموله های نفتی به حفظ درآمد كشور كمك كرد.
وی با بیان اینكه لازمه و پیش شرط سازندگی، امنیت پایدار است، تاكید كرد: در دهه دوم انقلاب هم ارتش با كمك به امنیت به توسعه كشور یاری رساند.
امیر سرتیپ اثنی عشری با اشاره به اینكه فلسفه ارتش خدمت به مردم است، گفت: ارتش یكی از محبوب ترین سازمان های كشور است.
وی افزود: ارتش در حوادث اخیر كشور همچون زلزله كرمانشاه و سیل های اخیر در چند استان از جمله اولین یگان های حاضر برای كمك بوده است.
فرمانده لشكر 28 كردستان، سپاه و ارتش را دو بازی توانمند كشور دانست و اظهار داشت: هر چه نیروهای مسلح كشور قوی تر باشند امنیت نیز بیشتر و بهتر خواهد بود.
6108 / 3034