مهاباد - ايرنا - رييس اداره نهضت سوادآموزي بوكان گفت: مراكز يادگيري محلي به مكاني مناسب براي كسب مهارت، باسوادي و توانمندسازي قشر محروم جامعه به خصوص بانوان تبديل شده است.

به گزارش ايرنا، خديجه اسماعيل پور روز سه شنبه در آيين آغاز بكار دوره آموزشي مديران مراكز يادگيري محلي جنوب آذربايجان غربي در اين شهرستان اظهار داشت:
اين مراكز نقش مهمي در تلفيق آموزش سواد همراه با مهارت دارد.
وي اظهار داشت: در مراكز يادگيري محلي فقط آموزش خواندن و نوشتن هدف نيست، بلكه مقصد اصلي بالا بردن و ارتقاي سطح آگاهي فردي جهت توسعه اجتماعي و اقتصادي و ورود اين افراد به جامعه است.
اسماعيل پور اضافه كرد: تاكنون چهار مركز يادگيري محلي سواد آموزي در راستاي توانمندسازي شهروندان در اين شهرستان راه اندازي شده است كه تعداد اين مراكز تا پايان امسال به 6 مركز افزايش خواهد يافت.
وي با بيان اينكه هم اكنون 300 نفر در اين مراكز حضور دارند، اظهار داشت: اين مراكز با هدف آموزش مهارت هاي زندگي، كارآفريني، اشتغال و توليد، ارتقاي دانش و فرهنگ محيط زيست، كشاورزي، منابع طبيعي، آموزش حقوق اجتماعي و شهروندي و بهداشت راه اندازي شد.
رييس اداره نهضت سوادآموزي بوكان در خصوص دوره آموزشي مديران مراكز يادگيري محلي جنوب آذربايجان غربي كه در بوكان در حال برگزاري است، گفت: در اين دوره كه به مدت 2 روز در خانه معلم اين شهرستان برگزار مي شود، 23 نفر از مديران مراكز يادگيري جنوب استان حضور دارند و آموزش هاي لازم را توسط كارشناسان اداره كل نهضت سوادآموزي فرا مي گيرند.
به گزارش ايرنا در اين دوره آموزشي مديران مراكز يادگيري شهرستان هاي اشنويه، سردشت، پيرانشهر، نقده، مهاباد، مياندوآب، شاهين دژ، تكاب و بوكان حضور دارند و به آموزش و تبادل نظر در ارتباط با مباحث تخصصي زيرنظر كارشناسان سواد آموزي مي پردازند.
آذربايجان غربي هم اكنون با داشتن 49 مركز يادگيري محلي فعال، رتبه دوم را در سطح كشور به خود اختصاص داده است.
در اين مراكز علاوه بر سوادآموزي، مهارت هاي زندگي، شغلي و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نيز به شركت كنندگان آموزش داده مي شود.
7510/6185/3072