تهران -ایرنا - آستانه پایتخت قزاقستان در حالی برای دوازدهمین بار میزبان دور جدید مذاكرات صلح سوریه است كه هیات مخالفان سوریه تاكید كردند، در این نشست حضور می یابند.

به گزارش ایرنا به نقل از اعلام روزنامه سوری 'الوطن'، در این مذاكرات، گیر پدرسون فرستاده ویژه سازمان در امور سوریه نیز حضور خواهد داشت.
دوازدهمین دور نشست آستانه پنجشنبه 5 اردیبهشت برگزار می شود.
ریاست هیات دولت سوریه در این مذاكرات به عهده بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل است كه روز چهارشنبه دمشق را به مقصد مسكو ترك می كند و پس از آن راهی پایتخت قزاقستان می شود.
وزارت خارجه قزاقستان اعلام كرده كه هیات مخالفان سوریه نیز در این مذاكرات حضور می یابد.
روسیا الیوم نیز در این باره گزارش داد، انتظار می رود كه راه های پیشبرد روند سیاسی در سوریه با هدف تشكیل و آغاز به كار كمیته بررسی قانون اساسی این كشور، مسئله حضور ناظران جدید بر روند سیاسی از جمله محورهای مذاكرات خواهد بود.
در همین راستا، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز گذشته (دوشنبه) طی تماس تلفنی با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود، درباره همكاری های دو جانبه و جدول تماس های آتی، برخی مسائل بین المللی و منطقه ای و نشست آستانه رایزنی كرد.
در حالی كه زمزمه هایی برای پیوستن كشورهای جدید از جمله لبنان به مذاكرات آستانه شنیده می شود، منابع مطلع در وزارت خارجه لبنان تاكید كردند كه لبنان در نشست روز پنجشنبه آستانه حضور نخواهد داشت.
به گفته این منابع مطلع، لبنان منتظر دعوتنامه رسمی از روسیه، ایران و تركیه برای حضور در مذاكرات آتی آستانه و نه مذاكرات روز پنجشنبه است.
خاورم**9329*1436*1586