كرمانشاه - ایرنا- مدیر دفتر همكاری‌های بین‌الملل دانشگاه رازی با اشاره به تحصیل بیش از ۱۲۵ دانشجوی غیرایرانی در این دانشگاه، گفت: زبان فارسی زبان دوم دانشجویان غیرایرانی در این دانشگاه است و كلاس‌های آموزش زبان فارسی برای این دانشجویان در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا؛ دكتر كیومرث زرافشانی روز پنجشنبه در آئین گردهمایی دانشجویان غیرایرانی، در سرسرای اجتماعات پروفسور شمسی‌پور كتابخانه مركزی دانشگاه رازی افزود: یكی از مطالبات دانشجویان غیرایرانی این است كه فرآیند اخذ شهریه در دانشگاه رازی برای آنها به ریال محاسبه شود نه به دلار كه این مسأله در حال پیگیری است.
او گفت: تلاش خواهیم كرد تا از سال آینده، شهریه دانشجویان غیرایرانی به ریال محاسبه شود تا این دانشجویان، با كیفیت و با انگیزه بالا به ادامه تحصیل بپردازند.
وی در ادامه با بیان اینكه برگزاری اردو برای دانشجویان غیرایرانی یكی از وظایف دفتر همكاری‌های بین‌المل دانشگاه رازی است، گفت: در این راستا برگزاری 2 اردو در ساتیاری و جزیره كیش برای دانشجویان غیرایرانی دانشگاه رازی در روزهای آینده در دستور كار قرار دارد.
مدیر دفتر همكاری‌های بین‌الملل دانشگاه رازی كرمانشاه در ادامه از راه اندازی دفتر نمایندگی كنسولگری غرب كشور در دانشگاه رازی خبر داد و افزود: از این پس دانشجویان غیرایرانی برای انجام كارهای اقامت، ورود، خروج، تمدید، امور كنسولی و سایر نیازی به مراجعه به تهران ندارند و تمامی این موارد در دانشگاه رازی انجام خواهد شد.
او گفت: این مركز ‌اكنون در حال آماده‌سازی است و بعد از ماه مبارك رمضان، با حضور هیأتی از تهران افتتاح خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به تولد ۲۰ نوزاد غیرایرانی در مدت فعالیت دفتر همكاری های بین الملل دانشگاه رازی گفت: رایزنی‌هایی برای راه‌اندازی مدارس جهت تحصیل فرزندان دانشجویان غیرایرانی در استان كرمانشاه در حال انجام است.
دكتر زرافشانی بیان كرد: به ‌زودی به دعوت رایزن فرهنگی دفتر همكاری‌های بین‌الملل، جلسه‌ای در تهران خواهیم داشت و دو هدف كلی را دنبال خواهیم كرد، بر این اساس بحث بورسیه‌ها را پیگیری می‌كنیم تا حداكثر بهره را از دانشجویان غیرایرانی شاغل در عراق و گرمیان ببریم.
وی اضافه كرد: همچنین بحث ' ابتعاث' را با جدیت پیگیری خواهیم كرد تا نام دانشگاه رازی در لیست وزارت علوم عراق اضافه شود.
وی از فعالیت ' سامانه سجاد' نیز خبر داد و گفت: از روز شنبه هفتم اردیبهشت، تمام كارهای اداری و درخواست‌های كنسولی دانشجویان غیرایرانی از طریق این سامانه انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به دفتر نیست.
دانشگاه رازی كه نام آن برگرفته از «محمدبن زكریای رازی» یكی از دانشمندان بزرگ ایرانی سده سوم هجری است، اكنون دارای 9 دانشكده و پردیس كشاورزی و منابع طبیعی بوده و با بهره گیری از دانش و تخصص 10 استاد، 49 دانشیار، 250 استادیار، 46 مربی، و در مجموع 355 عضو هیات علمی در 39 گروه آموزشی و حدود 12 هزار دانشجو در چهار مقطع كاردانی، كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری به فعالیت خود ادامه می دهد.
3033