تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲

زنجان – ايرنا - معاون سياسي و امنيتي استاندار زنجان گفت: براي نخستين بار در اين استان نهضت تكريم و تجليل از مقام شامخ معلم با همكاري همه دستگاه هاي اجرايي برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا، خدابخش مرادي نافچي شامگاه شنبه در جلسه گراميداشت مقام معلم استان زنجان افزود: در 15 ارديبهشت معاونان استاندار، همه مديران كل دستگاه هاي اجرايي در شهرستان زنجان، مديران شهرستاني آنها در شهرستان ها و فرمانداران نهضت تجليل از مقام معلم را به منظور ارج نهادن به تلاش هاي اين قشر زحمتكش اجرايي مي كنند.
وي اظهار داشت: از رويكردهاي نظام جمهوي اسلامي تحقق جامعه اي توسعه يافته در حوزه هاي مختلف است، توجه به انسان از رويكردهاي محوري در نظام براي اعتلاي بشريت كه توجه به آن در آموزش و پرورش محقق مي شود.
مرادي نافچي خاطرنشان كرد: معلمان علمدار و زحمت كشان براي بالندگي، پويايي و اثربخشي در جامعه به شمار مي روند و تجليل از مقام آنها تكريم از علم، رشد و سرافرازي آينده ايران اسلامي است.
وي ادامه داد: در هفته معلم وظيفه ما به عنوان خدمتگزارانجان جامعه تبيين عالمانه و ترويج هنرمندانه و تبليغ هوشمندانه براي معلم و اعتلاي جامعه است.
معاون سياسي و امنيتي استاندار زنجان گفت: بايد همه دستگاه هاي اجرايي تدبير و تلاش لازم براي تكريم از مقام معلم و حضور در برنامه هاي آنرا داشته باشند.
مرادي نافچي اظهار داشت: اين برنامه ها بايد نه تنها امسال بلكه برنامه اي منسجم براي اجرا در سال هاي آينده نيز در برنامه هاي دستگاه هاي اجرايي لحاظ شود.
وي افزود: انتظار داريم همه دستگاه هاي اجرايي در استان زنجان برنامه هاي پيشنهادي خود براي اجرا در هفته معلم را با هماهنگي اداره كل آموزش و پرورش انجام و اين برنامه ها نيز مصوبه اين جلسه باشد.
معاون سياسي و امنيتي استانداري زنجان با بيان اينكه هفته معلم امسال متفاوت تر از سال هاي گذشته مي شود، گفت: بايد فضاي عمومي جامعه را مهيا، حسايست خانواده ها را به اين حوزه معطوف و رسانه ها نيز به آن توجه جدي داشته باشند.
اين مسئول بر نصب بنرهايي در سطح شهر براي تبيين و توجه بيشتر به معلم تاكيد كرد.

** آموزش و پرورش دستگاه زيربنايي توسعه است
مديركل آموزش و پرورش استان زنجان نيز در ادامه اين جلسه با بيان اينكه اين دستگاه زيربناي توسعه در ابعاد مختلف جامعه است، گفت: سند تحول بنيادين در حال اجراست و بيانيه گام دوم انقلاب نيز با رويكرد آموزش و پرورش انجام مي شود.
ابراهيم رفيعي، معلمان در آموزش و پرورش را سربازان نظام در حوزه هاي مختلف بيان كرد و افزود: آنها در مقابله با تهاجم فرهنگي مقابله مي كنند و اقداماتشان ارزشمند محسوب مي شود.
وي تاكيد كرد: آموزش و پرورش انتظار دارد همه دستگاه هاي اجرايي در ارتباط موضوعي خود براي تكريم از مقام معلم همكاري را داشته باشند و بخشي از اقدامات تبليغي، ترويجي و فضاسازي عمومي را به اين موضوع بسيج كنند.
به گزارش ايرنا، دراين جلسه هركدام از دستگاه هاي اجرايي اقدامات خود در رابطه با گراميداشت مقام معلم را ارائه دادند.
9505/8068