تهران-ایرنا- رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: 70 درصد پایان نامه های دانشجویان مقاطع تحصیلات تكمیلی درحوزه ارتباط با صنعت است و مابقی به دانش بنیاد پرداخته است .

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا ، جبار علی ذاكری روز یكشنبه در بزرگداشت دستاوردهای دانشكده فناوری های نوین اظهار كرد: دانشكده فناوری های نوین و مهندسی پیشرفت نوپا است اما اعضای هیات علمی این دانشكده در چند سال گذشته گام های مهمی در فناوری های نوظهور برداشته داشته است.
وی كه در دانشگاه علم و صنعت سخن می گفت، افزود: هدف اصلی تاسیس این دانشكده فعالیت در فناوری های نوین است.افق روشنی برای دانشگاه علم و صنعت ترسیم شده و منطبق با برنامه راهبردی گرایش های جدیدی نیز در این دانشكده ارائه شده است.
رئیس دانشگاه علم و صنعت توضیح داد كه این دانشكده در رشته فیزیك گرایش هسته ای و مهندسی سیستم های انرژی، فناوری های های فضایی و نانو در مقطع ارشد دانشجو می پذیرد و توانسته به بسیاری از مشكلات صنعت ورود كرده و مسائل را رفع كند.
وی با بیان اینكه دانشكده فناوری های نوین برنامه دارد تا در مقطع دكتری نیز دانشجو پذیرش كند، گفت: این دانشكده مشكلات و مسائل صنعت را می شناسد و در این زمینه دستاوردهای خوبی دارد. در جهت گیری دانشگاه نیز تاكید شده اعضای هیات علمی ارتباط با صنعت را تقویت كنند و مسائل اجرایی را در نظر گرفته و همچنین پایان نامه های دانشجویان در حل مشكلات كشور باشد.
ذاكری عنوان كرد: دانشگاه ها باید از كالبد آموزش و پژوهش بیرون آمده و به سمت كارافرینی حركت كنند.
وی سپس گفت : گام های بعدی دانشكده فناوری های نوین و مهندسی پیشرفت ورود به مراكز رشد و شركت های دانش بنیان است همچنین تولید دستاوردهای پژوهشی و ارائه آنها به جامعه از اهداف این دانشكده است.
امضای پنج تفاهمنامه با مراكز علمی و صنعتی و رونمایی از تمبر یادبود بزرگداشت همایش از جمله برنامه های این مراسم بود.
*9465**1601**