۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵
کد خبر: 85389903
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه‌اندازی دانشکده محیط زیست در دانشگاه علم و فناوری بهشهر ضروری است

ساری - ایرنا - رئیس دانشگاه علم و فناوری بهشهر گفت: با توجه به حساسیت های زیست محیطی مازندران به خصوص در شرق استان، راه اندازی دانشکده محیط زیست برای این دانشگاه یک ضرورت مهم است که به دنبال آن هستیم.

احمدرضا ربانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که، پس از انقلاب روحیه ی اعتماد به نفس و خودباوری در دانشگاه ها رقم خورد، افزود: رشد و توسعه دانشگاه ها و تولیدات فناورانه در دهه های اخیر در کشور و به ویژه در مازندران ارتقاء یافت.

وی اظهار داشت: مهمترین راهبردی که در دانشگاه ها در رأس فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در این دانشگاه انتخاب شد جهاد تبیین و روشنگری بود و از جمله اولین دانشگاهی بودیم که در اوضاع ناآرام جهاد تبیین با حضور اساتید پیگیری شد.

رئیس دانشگاه علم و فناوری بهشهر ادامه داد: در مقوله آموزش و پژوهش پیشرفت های خوبی در دانشگاه علم و فناوری را شاهد هستیم، در حال حاضر بخش مهم اعضای هیات علمی دانشگاه ها را زنان تشکیل می دهند.

ربانی با بیان این مطلب که در دانشگاه علم و فناوری بهشهر ۱۵ نفر از اعضای هیات علمی زن هستند که از جمله فعال ترین اعضای هیات علمی شناخته شدند، بیان داشت: پس از انقلاب ۲۵ درصد از هیات علمی دانشگاه ها را زنان تشکیل می دهند و در بعضی از دانشگاه ها این تعداد بیشتر است.

وی گفت: پس از انقلاب تعداد دختران دانشجو در دانشگاه ها افزایش یافت و ۶۰ درصد از اعضای دانشجویان دانشگاه ها را دختران تشکیل می دهند.

وی با بیان این نکته که در دانشگاه علم و فناوری بهشهر رشد و توسعه دانشگاه متناسب با نیازهای منطقه قرار داده شد، خاطرنشان کرد: مجوز ساخت اولین دانشکده و مرکز تحقیقات نفت و گاز حوزه دریای استان های شمالی صادر شد و این دانشکده تا اواخر اردیبهشت سال آینده افتتاح خواهد شد.

راه‌اندازی دانشکده محیط زیست در دانشگاه علم و فناوری بهشهر ضروری است

رئیس دانشگاه علم و فناوری بهشهر با تاکید بر اینکه در نزدیکی دریا قرار داریم و بحث اقتصاد دریا محور یکی از موضوعات مهم است، بیان کرد: حدود ۶۰ هزار پست خالی در حوزه ی مختلف علوم دریایی وجود دارد و تقویت دانشکده علوم دریایی و راه اندازی رشته های مرتبط از مهمترین ماموریت ما پس از نفت است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری این دانشگاه برای دومین بار وارد رتبه بندی بین المللی یورپ‌ شده است، ادامه داد: در این رتبه بندی حدود سه هزار دانشگاه معتبر جهانی بر مبنای عملکرد عملی لیست شده اند و دانشگاه علم و فناوری بهشهر در این جایگاه قرار گرفته است.

احمدرضا ربانی با اظهار به اینکه دانشگاه های مازندران توانمندی و قابلیت های خوبی دارند، تاکید کرد: کنفرانس های متعدد علمی در این دانشگاه برگزار شد و در اسفند ماه سومین همایش ملی بیوانفورماتیک در این دانشگاه برگزار می شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: در سال جاری حدود ۴۰ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه علم و فناوری بهشهر افزایش یافته است.

دانشگاه علم و فناوری بهشهر سه هزار دانشجو و ۷۶ عضو هیأت علمی دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha