سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: تمركز جدی برنامه های دولت در سال 98 واكنش سریع نسبت به فشارهای اقتصادی خارجی و رفع موانع تولید باشد.

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه در نشست گفت و گوی دولت با بخش خصوصی در سالن جلسات اتاق بازرگانی سمنان افزود: فشار روانی دشمن با تحریم های ظالمانه و ایجاد تشنج در بازار عرضه و تقاضای كشور روز به روز رو به افزایش است و دستگاه های اجرایی باید نسبت به خنثی سازی این توطئه ها اقدام كنند.
وی خاطر نشان كرد: تولیدكنندگان و مردم شرایط سختی را با فشارهای اقتصادی خارجی می گذارنند كه باید با اتخاذ برنامه های راهبردی و عملیاتی از ایجاد فشارها جلوگیری كرد.
استاندار سمنان ادامه داد: احتكار خانگی و خرید هیجانی مردم باید با برنامه ریزی اصولی حل شود و با ارایه گزارش های دقیق مردم را از فراوانی كالا در بازار مطلع كرد.

** قوانین دست و پاگیر تولید اصلاح شود
آشناگر افزود: قوانین دست و پاگیر و موانع تولید با برنامه ریزی اصولی و همكاری وزارتخانه ها و نمایندگان مجلس برطرف شود.
وی تصریح كرد: در شرایط سخت اقتصادی باید قوانینی كه در این شرایط كاربرد ندارد حذف شود اما به معنی واقعی این رویه در سطح ملی اجرا نمی شود.
استاندار سمنان گفت: تمامی دستگاه های اجرایی آرایش مقابله با جنگ اقتصادی دشمن بگیرند و با درك اصولی از شرایط می توان از این گردنه سخت عبور كرد.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان 2 هزار و 20 واحد صنعتی وجود دارد و سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در كشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
در این نشست، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان و جمعی از مدیران كل دستگاه های اجرایی و فعالان اقتصادی حضور داشتند.
7339/6103