۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83388178
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جلوگیری از مهاجرت روستاییان با اجرای طرح‌های اشتغالزا ممکن است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: درآمد ناکافی و بیکاری روستاییان را به مهاجرت و حاشیه‌نشینی در مناطق شهری ترغیب می‌کند و با اجرای طرح‌های اشتغال‌آفرین می‌توان از این مهاجرت جلوگیری کرد.

علیرضا آشناگر روز سه‌شنبه در آیین نکوداشت روز دهیاری‌های استان سمنان در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی شهید کلاهدوز شهمیرزاد افزود: یکی از دلایل اساسی در مهاجرت روستائیان بیکاری است که باید برای رفع این چالش اقدام کرد.
وی خاطر نشان کرد: اکنون ۲۶ درصد از جمعیت کشور در مناطق روستایی زندگی می کنند و با وجود ظرفیت ها باید این رقم روز به روز افزایش یابد.
استاندار سمنان تصریح کرد: ۸۰ درصد منابع آبی، ۹۰ درصد وسعت و ۹۰ درصد عرصه های طبیعی کشور در اختیار روستاییان است که باید از این ظرفیت ها برای توسعه کشور بهره برد.
آشناگر تصریح کرد: بیش از ۱۱ تا ۱۵ میلیون نفر از جمعیت کشور در حاشیه شهرها زندگی می کنند که با برنامه ریزی اصولی و با مهاجرت معکوس این رقم کاهش یابد.
وی اضافه کرد: باید روستاهای سمنان به فکر درآمدزایی باشند و با اجرای طرح‌های اشتغالزا می توان برای توسعه و رونق این مناطق گام های اصولی برداشت.
استان سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی و ۲۵۷ دهیاری است.
در این آیین، سعیدرضا جندقیان معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان و جمعی از مسئولان استان سمنان حضور داشتند.
۷۳۳۹/۶۱۰۳

برچسب‌ها

اخبار مرتبط