مشهد- ايرنا- رئيس فدراسيون اسكواش جمهوري اسلامي ايران گفت: اين رشته ورزشي در خراسان رضوي نيازمند فعاليت بيشتر و هيات رئيسه كارآمد است تا منجر به حضور ورزشكاران اين استان در ليگ برتر و تبديل شدن مشهد به قطب اسكواش كشور گردد.

مسعود سليماني چهارشنبه در مجمع عمومي هيات اسكواش خراسان رضوي افزود: انتظارات از اين استان بسيار زياد است و مشهد بايد در كنار شهرستان هايي همچون سبزوار و نيشابور باشد.
وي اظهار داشت: مشهد در ليگ اسكواش كشور حضور ندارد در حالي كه در اين زمينه از مشهد انتظار بيشتري است.
وي گفت: در حوزه مربيان، داوري و شاخه جوانان اين رشته بايد تلاش بيشتري شود، ‌شاخه جونيور بايد فعال گردد و سامانه مبين كارت، عضويت و بيمه ورزشي نيز بايد مورد توجه متوليان اين رشته ورزشي در اين استان قرار گيرد.

* اسكواش در برخي استانها فقير است
مدير كل ورزش و جوانان خراسان رضوي نيز گفت : فدراسيون اسكواش قدمهاي بسيار برداشته و به زودي شاهد موفقيت هاي بسيار در اين رشته خواهيم بود اما اين رشته در بسياري از استان ها كاملا فقير است.
فرزاد فتاحي به فعاليتهاي اين اداره در زمينه ايجاد زيرساختهاي اسكواش در سالهاي گذشته اشاره كرد و افزود: امسال به رغم كمبود اعتبارات به صورت جدي اين پروژه ها را دنبال مي ‌كنيم و اميدواريم تا دهه فجر مجموعه بين‌ المللي اسكواش مشهد راه اندازي شود.
وي اظهار داشت: نكته مهم اين است كه ورزشكاران ما تا زمان افتتاح مجموعه به جايگاه خوبي در كشور برسند و معتقديم ورزشكاران مشهد جزو بهترين ‌ها خواهند بود.

* توجه به بعد همگاني و فرهنگي اسكواش
رئيس هيات اسكواش خراسان رضوي نيز در اين مجمع گفت: با توجه به بعد قهرماني به بخش همگاني و فرهنگي توجه بيشتري خواهيم داشت و تلاش مي ‌كنيم از قابليتهاي بيشتري بهره ببريم.
حسن اصغري افزود: با آموزش و پرورش جلسات خوبي داشتيم و با رايزني صورت گرفته كلاسهاي استعداديابي در برخي مدارس شهر برگزار شده و اكنون در حال آزمايش استعداديابي در اين مدارس هستيم.
وي اظهار داشت: فعال سازي شهرستان ها، برگزاري كلينيك هاي داوري ملي و جلسات هم انديشي از برنامه هاي ماست و با توجه به كمك ‌هاي اداره كل ورزش و جوانان اميدواريم ساخت كورت پدل مجموعه سجاد نيز به زودي اجرايي شود.
3221 / 6053