۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۱۲
کد خبر: 85087985
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استعدادیابی مهمترین اولویت فدراسیون اسکواش است

۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۱۲
کد خبر: 85087985
استعدادیابی مهمترین اولویت فدراسیون اسکواش است

مشهد-ایرنا-رییس فدراسیون اسکواش گفت: استعدادیابی نوجوانان از مهمترین اولویت‌های فدراسیون اسکواش است و کیفی محوری در این عرصه مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر عزیزی پور روز چهارشنبه در مجمع انتخاب رییس هیات اسکواش خراسان رضوی افزود: نگاه ویژه به استعدادیابی ورزشکاران اسکواش کمتر از ۱۳ و ۱۵ سال مورد تاکید است تا در آینده پشتوانه خوبی برای این ورزش باشد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای ورزشکاران خراسانی در رشته اسکواش افزود: در این استان تعداد کمی داور و مربی در این رشته فعالیت می کنند که با توجه به استعدادهای ورزشکاران، اتفاق خوبی نیست.

رییس فدراسیون اسکواش بیان کرد: عدم توجه به این رشته ورزشی در خراسان رضوی، موجب شده این استان با تمام ظرفیت های موجود، بازیکن و نماینده ای در لیگ کشور نداشته باشد.

عزیزی پور با بیان اینکه هیات اسکواش خراسان رضوی برای موضوع استعدادیابی باید با شهرداری و آموزش و پرورش ارتباط بگیرد، خاطر نشان کرد: تلاش می شود تا در صورتی که ورزشکار و یا تیمی با کیفیت از استان به لیگ معرفی شود، سهمیه ای برای آن در نظر بگیریم.

در پایان این مجمع ، "محمود صادقی" به عنوان تنها نامزد با کسب هشت رای به ریاست هیات اسکواش خرسان رضوی انتخاب شد. پیش از این "پوریا عیسی پور" این مسوولیت را بر عهده داشت.

پنج هزار اسکواش سازمان یافته در کشور فعالیت می کنند که حدود ۴۰ درصد آنان را بانوان تشکیل می دهند.

اسکواش ورزشی راکتی است که به صورت تک‌نفره (۲ بازیکن) و دونفره (۴ بازیکن) در زمینی کاملاً احاطه‌شده با دیوارهای معمولاً شیشه‌ای بازی می‌شود. شیشه‌ای بودن دیوارها تماشای بازی توسط تماشاگران را امکان‌پذیر می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha