سمنان- ايرنا- سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان سمنان گفت: ارتقا و گسترش بازي‌هاي بومي و محلي منجر به احياي سنت‌ ها و ايجاد تحرك و نشاط اجتماعي مي شود.

حسين زياري روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: رونق بازي هاي بومي و محلي باعث كاهش آسيب هاي اجتماعي در جامعه مي شود.
وي با بيان اينكه اين روزها رقابت در فضاي واقعي جاي خود را به بازي هاي فضاي مجازي داده است، تصريح كرد: احياي بازي هاي بومي و محلي راهكاري براي سرزندگي جامعه به ويژه نسل جوان است.
سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان سمنان، بازي هاي بومي محلي را نمود اجتماعي و فرهنگي هر جامعه برشمرد و بيان كرد: بازي هاي بومي و محلي سرشار از آداب، رسوم و خرده فرهنگ هايي است كه در زمان كنوني براي صيانت از ميراث فرهنگي نياز به احيا دارد.
زياري خاطرنشان كرد: افزايش تخصيص اعتبار با هدف احياي بازي هاي بومي و محلي يكي از برنامه هاي اين سازمان براي آشنايي نسل امروز با آيين هاي اصيل گذشته و ارتقاي كيفيت زندگي و رضايتمندي عمومي است.
وي به برگزاري جشنواره هاي بازي هاي بومي و محلي اشاره و بيان كرد: جاذبه ها و ويژگي هاي بارز ورزش هاي سنتي و بازي هاي بومي و محلي را مي توان از طريق برگزاري جشنواره ها به نمايش گذاشت.
سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان سمنان يادآور شد: در سال 97 بيش از 20 جشنواره ورزش ‌هاي بومي و محلي در سمنان برگزار شد كه اين موضوع نشان از ظرفيت بالاي اين شهرستان در ورزش‌ هاي بومي دارد.
به گزارش ايرنا، تاكنون يك هزار و 100 بازي بومي و محلي در كشور شناسايي و ارزشيابي شده است.
9891/6103