بجنورد- ايرنا- سالن اجتماعات بيمارستان امام حسن (ع) بجنورد، در آييني به مناسبت چهلمين روز درگذشت دكتر امان الله شادلو، به نام اين پزشك انساندوست و خدمتكار به مردم نامگذاري شد.

به گزارش ايرنا در اين آيين كه پنجشنبه شب با حضور جمع زيادي از مسئولان مركز استان خراسان شمالي، اعضاي جامعه پزشكي و خانواده آن مرحوم برگزار شد، فرماندار بجنورد از دكتر امان الله شادلو به عنوان جراحي خيرانديش و پيشگام در درمان رايگان بيماران نيازمند ياد كرد.
محمود ثميني افزود: از جامعه پزشكي انتظار مي رود كه متاسي از آن بزرگوار، در اين دوره از فشارهاي اقتصادي كه زندگي مردم را سخت تر كرده، به ياري و درمان محرومان بشتابند.
وي اظهار داشت: در شرايطي كه بسياري از پزشكان بومي بجنورد متاسفانه پس از مدت كوتاهي خدمت، به ديگر شهرستان ها مهاجرت مي كردند، مرحوم دكتر شادلو از بدو دريافت مدرك پزشكي در آلمان، به ديار خود بازگشت و به عنوان نخستين جراح در بجنورد هزاران بيمار را جراحي و درمان كرد و ماندگاري وي نشان از تعهد والاي وي به مردم زادگاه خود بود.

* تبلور درمان و خدمت به مردم
رئيس سازمان نظام پزشكي خراسان شمالي نيز از دكتر شادلو، به عنوان تبلور ميثاق بزرگ درمان و خدمت به مردم ياد كرد و گفت: وي فردي بسيار مصمم در خدمت به مردم شهر خود بود.
دكتر محمدحسين انصاري مود افزود: پذيرش بيمار، اصولي دارد كه علاوه بر درمان جسم بايد با روح وي همراهي كرد و اين روحيه در دكتر شادلو بسيار عميق بود و چنين بود كه وي توانست در دل مردم جاي بگيرد و محبوب قلوب شود.
وي حجم كاري دكتر شادلو را به عنوان نخستين جراح بجنورد بسيار بالا دانست و گفت: وي ماهانه 120 جراحي انجام مي داد كه حتي پزشكان امروزي نتوانسته اند به اين ركورد نزديك شوند.
دكتر انصاري مود، ديگر ويژگي نخستين جراح بجنورد را تنوع در جراحي هاي گوناگون از جمله، ارتوپدي، جراحي داخلي، زنان و زايمان و غيره عنوان كرد و افزود: اين توان حاصل يك پشتوانه علمي بسيار قوي بود.
وي با دعوت از جامعه پزشكي براي خدمت متواضعانه به مردم، از دكتر شادلو به عنوان انساني ميهن دوست ياد كرد كه در دوران جنگ تحميلي در درمان آسيب ديدگان و مجروحان جبهه نيز كارنامه درخشاني داشت.
دكتر انصاري به اعتقادات قلبي دكتر شادلو اشاره و بيان كرد: زنده ياد شادلو، هميشه قرآن كريم را به زبان آلماني قرائت مي كرد.

* خستگي ناپذير در خدمت
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي نيز با تمجيد از صفات نيك و اخلاقي دكتر شادلو، گفت: وي هيچگاه از خدمت به مردم و همشهريانش خسته نشد و هميشه در اين عرصه ماند.
دكتر سيداحمد هاشمي با بيان اينكه دكتر شادلو تمام عمر خود را براي خدمت به درمان مردم وقف كرد، افزود: حضور هزاران نفري مردم در روز تشييع جنازه وي، بيانگر قدرشناسي مردم از خدمات اين پزشك والامقام بود.
وي نامگذاري سالن اجتماعات بيمارستان امام حسن(ع) به نام دكتر امان الله شادلو را قدرشناسي كوچكي از زحمات بيش از نيم قرن وي براي درمان مردم دانست.

* وقف 99 ساله بوستان بش قارداش
شهردار بجنورد نيز گفت: دكتر شادلو بدون هيچ چشمداشتي بوستان زيباي بش قارداش را در قراردادي 99 ساله با شهرداري، وقف مردم كرد و همه جامعه از اين يادگار وي بهره مند شدند.
روح الله براتيان با بيان اينك نام انسان هاي بزرگ به اماكن اعتبار مي دهد، افزود: وي تاكيد كرده بود كه بش قارداش به همين نام مردمي باقي بماند و بزودي تنديس آن بزرگوار در اين بوستان نصب مي شود.
در اين آيين لوح يادبودي به همسر زنده ياد دكتر امان الله شادلو اهدا شد.
دكتر امان الله شادلو، نخستين جراح شهرستان بجنورد، ۲۴ فروردين امسال بر اثر كهولت در 90 سالگي درگذشت.
بيمارستان امام رضا(ع) و بوستان بش قارداش 2 يادگار گرانمايه از خانواده شادلو است كه توسط دكتر امان الله شادلو به مردم بجنورد هديه شده است.
ط/5132