تهران – ایرنا - «پیت بوتیجیج» نامزد دمکرات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز یکشنبه از رویکرد کاخ سفید در تشدید تنش در خاورمیانه انتقاد کرد و گفت که سیاست واشنگتن باید مبتنی بر جلوگیری از متشنج شدن جو خلیج فارس باشد.

به گزارش تارنمای خبری نشریه هیل، وی اخبار منتشر شده مبنی بر برنامه اعزام یک هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی آمریکا به منطقه را نشانه خوبی ارزیابی نکرد و افزود: با بررسی اوضاع مشخص می شود که دولت آمریکا بدنبال رویکردی است که به تشدید تنش و درگیری احتمالی با ایران منتهی می شود، گرچه ما از ۱۵ سال درگیری های مسلحانه در خاورمیانه، عبرت نگرفته ایم.


بوتیجیج با اشاره به اینکه آمریکا همین حالا هم از ابزار لازم برای محافظت از نیروها و تجهیزات خود در خاورمیانه برخوردار است، گفت: سیاست امنیت ملی ما باید بر جلوگیری از تشدید تنش در خلیج فارس مبتنی باشد.


دولت آمریکا روز جمعه در تصمیمی جنجال برانگیز، از اعزام یک هزار و پانصد نیروی نظامی به خاورمیانه خبر داد، تصمیمی که برخی مقام‌های آمریکایی را نگران کرده است.


برخی مقام‌های فعلی و سابق آمریکا درخصوص تشدید تنش در منطقه هشدار داده‌اند.


تنش در منطقه خاورمیانه با سیاست های جنگ طلبانه آمریکا شدت یافته است. آمریکا پیشتر در ماه جاری حضور نظامی اش در خاورمیانه را افزایش داد و یک ناو هواپیمابر، موشک های پاتریوت، بمب افکن های ب - ۵۲ و جت های اف - ۱۵ را به منطقه اعزام کرد.


رئیس جمهوری آمریکا در عین حال پیشتر درخصوص روی ندادن جنگ در منطقه ابراز امیدواری کرد و به فاکس نیوز گفت که قصد درگیری نظامی با ایران را ندارد.


اروپام**۹۱۰۹**شبس**1613