تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

تهران - ایرنا - سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) با اعلام مخالفت نسبت به نشست آتی بحرین تاکید کرد، "معامله قرن" طرحی آمریکایی برای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است.




به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری "المیادین"، کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین مخالفت قطعی خود را با نشست آتی بحرین در راستای معامله قرن آمریکا اعلام کرد.


این کمیته با رد هرگونه گفت وگو بدون حضور مردم فلسطین و در غیاب  آنها را محکوم و تاکید کرد که طرح معامله قرن اقدامی آمریکایی برای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و الحاق جولان اشغالی سوریه به این رژیم بطور رسمی است.


دهها بازرگان و تاجر فلسطینی نیز مخالفت خود را با معامله قرن و نشست بحرین اعلام و بر آمادگی خود برای پشتیبانی از تشکیلات خودگران برای مقابله با این معامله تاکید کردند.


این بازرگانان تصمیم گرفته اند تا بانک های تحت نظارت تشکیلات خودگردان فلسطین را در برابر نشست بحرین و معامله قرن حمایت کنند تا ثابت شود که فلسطین فروختنی نیست.


گروه های مقاومت فلسطین نیز با رد نشست منامه این طرح آمریکایی را تلاشی برای نابودی مساله فلسطین دانستند.


این گروه ها همچنین هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم و آن را خیانت و خنجر زدن زدن به فلسطینیان از پشت به اعلام دانستند.


گروه های مقاومت فلسطین همچنین بر وحدت ملت فلسطین و ادامه راهپیمایی های بزرگ بازگشت در مرزهای غزه با فلسطین اشغالی به شیوه ای مسالمت آمیز برای مقابله با معامله قرن و تحقق اهداف آن از جمله لغو محاصره غزه تاکید کردند.
این گروه ها پایبندی به مصوبه های شورای ملی در رابطه با توقف همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی و کنار گذاشتن معاهده شوم اسلو و در پیش گرفتن گزینه مقاومت و مقابله با معامله قرن رامورد تاکید قرار دادند.


آمریکا قصد دارد نشست اقتصادی بین المللی در روزهای 25 و 26 ژوئن (4 و 5 تیر) برای جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین در بحرین برگزار کند.


گفته می شود در این کنفرانس نمایندگان دولت‌ها، جامعه مدنی و سرمایه‌گذاران برای آغاز اجرای بخش اقتصادی معامله قرن شرکت خواهند کرد اما فلسطین این نشست را سوءاستفاده از وضعیت اقتصادی و مالی آن و تحت فشار قرار دادن آنها برای تحقق اهداف رژیم صهیونیستی می دانند.


"جرد کوشنر" داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که معامله قرن بعد از ماه رمضان اعلام خواهد شد.


فلسطین ضمن مخالفت با معامله قرن آن را طرحی آمریکایی و یک جانبه برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به عنوان یک کشور مستقل بدون در نظر گرفتن این حق برای فلسطین و تعیین وطن جایگزین برای فلسطینیان می داند.


خاورم ** 9366 ** 1071