سنندج - ایرنا - مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: کتابخانه های سیار با ۲۶ هزار و ۱۲۳ جلد کتاب از موضوعات متنوع و مختلف ویژه کودکان و نوجوانان تابستان امسال با استقرار در روستاهای این استان به کودکان و نوجوانان روستایی خدمات ارائه می کنند.

سهیلا شیخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه چهار شهرستان سقز، بانه، مریوان و قروه از خدمات این کتابخانه های سیار بهره مند هستند، اظهار داشت: در این کتابخانه ها بیش از ۶ هزار کودک و نوجوانان عضویت داشته و در معرض آموزش های فرهنگی و هنری مربیان این کتابخانه ها قرار دارند.


وی با بیان اینکه در تابستان امسال علاوه بر فعالیت های فرهنگی، هنری و علمی ثابت مراکز فعالیت های این حوزه ها متنوع و گسترده می شود، اضافه کرد: در همین راستا فعالیت کتابخانه های سیار روستایی نیز در ایام تابستان متنوع و گسترده تر می شود.


مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در خصوص دیگر فعالیت های این کتابخانه های سیار افزود: این کتابخانه ها با چهار مربی، تمام خدماتی که در مراکز کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانان ارائه می شود را به اعضای خود آموزش می دهند.


شیخی با بیان اینکه کتابخانه های سیار روستایی بهترین فرصت برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانان در روستاهاست، یادآور شد: تمام تلاش مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشف و پرورش استعدادهای مختلف اعضای خود است.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۴۰ هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که در ۲۰ مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی آموزش می بینند.


۷۳۴۹/‌۹۱۰۲