۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85206825
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موکب "مهمانان کوچک امام حسین" در مرز باشماق مریوان دایر شد

سنندج- ایرنا- موکب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با عنوان "مهمانان کوچک امام حسین" در مرز باشماق مریوان دایر شده است و تا اربعین حسینی به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری می‌پردازد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: مربیان داوطلب مراکز کانون استان با همکاری مربیان مراکز استان‌های قزوین و زنجان در موکب کودک و نوجوان، فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی را برای کودکان و نوجوانان شرکت کننده در مراسم اربعین به کشور عراق اجرا می کنند.

حمیدرضا گوهری افزود: بر این اساس قرار است مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مدت ۱۵ روز در مرز باشماق مریوان به انجام فعالیت‌هایی هنری از جمله نقاشی، اریگامی، سفالگری، بازی و سرگرمی و نمایش بپردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان، اضافه کرد: در این موکب، دست سازه‌های هنری اعضای کانون پرورش فکری استان‌های کردستان، قزوین و زنجان به زائران کوچک حرم اهدا خواهد شد.

وی تعمیق فرهنگ اربعین حسینی برای گروه سنی کودک و نوجوان، انجام فعالیت فرهنگی و ایجاد فضای مناسب برای این قشر را از جمله اهداف راه اندازی این موکب سیار اعلام کرد.

گوهری یادآور شد: ۶ نقطه مرزی در سراسر کشور برای برپایی مواکب کودک و نوجوانان در ایام اربعین انتخاب شده است و در قالب آن در مرزهای اربعینی کشور مربیان کانون پرورش فکری مستقر خواهند شد و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی اجرا می‌کنند.

امسال برای دومین سال متوالی مرز بین المللی باشماق مریوان هم به عنوان یکی از مرزهای تردد زائران اربعین در نظر گرفته شده است.

مریوان در ۱۰۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد و مرز باشماق هم در ۱۷ کیلومتری غرب مریوان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha