اهواز - ایرنا - رییس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایذه گفت: سه هکتار از گندمزارهای روستای دهنو ایذه ، شامگاه چهارشنبه در جریان آتش سوزی به خاکستر تبدیل شد.

ابراهیم اسماعیل‌وندی چهارشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پس از اطلاع از این آتش‌سوزی، چند گروه مهار آتش برای کنترل و جلوگیری از سرایت آن به نقاط دیگر، به منطقه اعزام شدند.


وی افزود: با تلاش نیروهای آتش نشانی و مردم، این آتش سوزی دقایقی پیش مهار و از سرایت آن به مزارع اطراف جلوگیری به عمل آمد.


اسماعیل وندی در ادامه افزود: در این آتش‌سوزی حدود سه هکتار از گندم‌زارهای این روستا به تلی از خاکستر تبدیل شد.


وی گفت: دلیل این حادثه توسط کارشناسان آتش‌نشانی ایذه در دست بررسی است.


اسماعیل‌وندی با بیان اینکه کشاورزان هرچه سریع‌تر به برداشت محصول از مزارع اقدام کنند گفت: کمباین‌هایی که عملیات برداشت محصول از مزارع را انجام می‌دهند باید مجهز به کپسول آتش نشانی و نیز آب و کف باشند و در صورت امکان یک دستگاه تراکتور نیز به همراه تانکر آب در مزرعه حضور داشته باشد تا از بروز آتش‌سوزی و از گسترش آن جلوگیری شود.


۹ تن محصول گندم به خاکستر تبدیل شد


مصطفی هنرمندیان مدیر جهاد کشاورزی ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این آتش سوزی که با تلاش نیروهای آتش‌نشانی و مردم مهار شد، سه هکتار از گندمزارهای دهنو در آتش سوخت و در نتیجه آن حدود ۹ تن محصول گندم به خاکستر تبدیل شد.


وی افزود: این آتش‌سوزی در حدود ۱۵۰ میلیون ریال به کشاورزان این منطقه آسیب زد.


۳۱ اردیبهشت امسال نیز آتش‌سوزی در مزارع گندم روستای رمه‌چر باعث خاکستر شدن ۵۰ هکتار از گندم‌زارهای این منطقه شد.


شهرستان ایذه ۲۰ هزار هکتار زمین زیر کشت گندم دارد که کار برداشت آنها از هفته جاری آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد. این شهرستان با ۵۳ هزار هکتار زمین زیر کشت با محصولات جو، گندم، کلزا و حبوبات به عنوان یک قطب کشاورزی خوزستان مطرح است. شهر ایذه در ۱۷۳ کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد.


۹۴۳۴/‏۶۰۶۸