به گزارش ایرنا از روابط عمومی بهزیستی لرستان، سلمان کریمیان روز یکشنبه افزود: اورژانس اجتماعی یکی از برنامههایی است که برای حل مشکلات مردم توسط دفتر امور آسیبدیدگان سازمان بهزیستی در حال اجراست.
وی ادامه داد: این برنامه تلفیقی از مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی (مرکز اورژانس اجتماعی)، خط تلفن ۱۲۳، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی است که در مرحله اول با هدف توانمندسازی اجتماع محور در سکونتگاههای غیررسمی تدوین شده است.
کریمیان افزود: در سه ماهه اول امسال ۳۵۵ مورد تماس با اورژانس اجتماعی بهزیستی لرستان برقرار شده است.
معاون بهزیستی لرستان بیان کرد: بیشتر تماسهای گرفته شده با اورژانس اجتماعی مربوط به کودکان کار و خیابانی، همسرآزاری و کودک آزاری بوده است.
کریمیان اضافه کرد: سال گذشته نیز پنج هزار و ۸۸۰ تماس با اورژانس اجتماعی لرستان برقرار شده که اختلافات حاد خانوادگی، کودک و همسرآزاری بیشترین موارد بوده است.
وی گفت: وضعیت مراجعه کنندگان به اورژانس اجتماعی تا ۲ سال توسط مددکاران پیگیری میشود و بعد از آن نیز اگر با مشکلی مواجه شوند میتوانند مراجعه و از خدمات مشاورهای استفاده کنند.
وی افزود: همسران، کودکان، زنان و دختران در معرض آسیبهای اجتماعی، متقاضیان طلاق، افرادی که قصد خودکشی دارند و سایر افرادی که در شرایط بحرانی زندگی قرار دارند، از گروههای هدف مراکز مشاوره بهزیستی هستند.
وی تصریح کرد: مداخله و مشاوره تلفنی در بحرانهای فردی، خانوادگی و اجتماعی (همسر آزاری، خشونتهای خانگی و غیره)، مداخله روانی و اجتماعی در محل بحران، از طریق خدمات تخصصی مددکاری- روانشناسی و ارائه خدمات اطلاع رسانی و فرهنگسازی از طریق تیمهای خدمات سیار مرکز اورژانس اجتماعی از جمله خدمات مراکز مشاوره است.
۷۲۶۹/۶۰۶۰