بحث افزایش قیمت آب معدنی و احتمال بالا رفتن بیشتر قیمتها با گرم شدن هوا و افزایش تقاضا دوباره مطرح شده و این درشرایطی است که در این مورد، کالای عرضه شده افزایش قیمتی نداشته بلکه بیشترین رشد قیمت مربوط به بستهبندی است.
در واقع آب معدنی افزایش قیمت نداشته بلکه بطری عرضه این محصول است که به دلیل رشد قیمت در مواد اولیه گرانتر شده و تا در نهایت قیمت تمامشده این محصول بالا برود.
این در شرایطی است که بازار اصلی فروش آب معدنی فصل تابستان است و اگر قیمتها بیش از این افزایش داشته باشند ممکن است میزان فروش این محصول را کاهش دهند.
در این بین مقصر اصلی واحدهای پتروشیمی تأمین کننده مواد اولیه تولید مواد یکبار مصرف یا همان PET معرفی میشوند که یا مواد اولیه را به میزان کافی دربورس عرضه نمیکنند و یا قیمتها را بالاتر میبرند.
در مقابل این انتقادات بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفته که به شدت پیگیر موضوع قیمتگذاری PET در بورس هستیم تا قیمتها افزایش نداشته باشد.
به گفته محمدی، هفته گذشته جلسهای با تولیدکنندگان مواد اولیه ظروف یکبار مصرف برگزار کردیم تا افزایش قیمت این محصولات مدیریت شود.
وی ادامه داد: تلاش میکنیم تا قیمتها در این حوزه افزایش پیدا نکند و حتی اگر لازم باشد برای کنترل قیمتها واردات انجام خواهد شد.
سال گذشته و در آستانه فصل تابستان قیمت آب معدنی در کشور افزایشی تا ۱۰۰ درصد را به دلیل افزایش قیمت بطری تجربه کرد و امسال نیز تولیدکنندگان این صنعت نگران رشد قیمتها هستند.