سمنان- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: بخش صنعت سمنان به منظور رونق اقتصادی و تولید با توجه به رویکردهای کارشناسی و پژوهشی نیازمند توسعه است.

علی اصغر جمعه‌ای روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: راه اندازی واحدهای صنعتی در دهه ۴۰ و ۵۰ بر اساس آمایش سرزمین نبود که این امر به هدر رفت منابع آبی و تخریب عرصه‌های طبیعی منجر شد.

وی خاطر نشان کرد: تجمیع واحدهای تولیدی در نواحی و شهرک‌های صنعتی از اقدام‌های اصولی در راستای ایجاد اشتغال پایدار بدون تخریب حداقلی عرصه‌های ملی است.

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان ادامه داد: حمایت از بخش صنعت باید با رویکردهای پژوهشی و نیاز جامعه دنبال شود و در این ارتباط کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی در اتاق بازرگانی سمنان در روزهای اخیر برای آموزش به فعالان اقتصادی برگزار شد.

جمعه‌ای اضافه کرد: راه اندازی واحدهای صنعتی غیر آب بر از رویکردهای اساسی برای اشتغالزایی با وجود چالش کم آبی در سمنان است.

وی تصریح کرد: صنعت سمنان اکنون با مشکلات متعددی مانند کم آبی، بازار فروش و تأمین نقدینگی مواجه است که با اتخاذ رویکردهای پژوهشی می‌توان بخشی از این مشکلات را کاهش داد.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان گفت: توسعه استان به رونق بخش صنعت گره خورده و باید دستگاه‌های اجرایی با برنامه ریزی اصولی برای توسعه این بخش اقدام کنند.

در استان سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی وجود دارد و سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم تولید ناخالص این بخش در استان حدود ۲۲ درصد است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳