تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰

همدان- ایرنا- یک مدرس تربیت بدنی و علوم ورزشی همدان گفت: ورزش منظم برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید است.

بهروز حاجیلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بسیاری از افراد دیابتی ترس از آن دارند که بر اثر ورزش دچار بدحالی و انتقال به بیمارستان شوند اما به هیچ عنوان چنین نیست.

وی اضافه کرد: دیابتی‌ها باید توجه کنند که ماده گلوکز برای ورود به سلول نیاز به انسولین دارد تا گلوکز را وارد سلول کند و یکی دیگر از راه‌های ورود گلوکز به داخل سلول (بدون نیاز به انسولین) کانال‌های پروتئینی است که در سطح سلول قرار دارد اما این کانال‌ها بسته هستند.

حاجیلو خاطرنشان کرد: تنها راه باز شدن این کانال‌های پروتئینی ورزش منظم در افراد دیابتی است و با باز شدن این کانال‌ها نیاز به انسولین کمتر می‌شود و بنابراین می‌توان در روند درمان دیابت از ورزش استفاده کافی برد.

وی یادآور شد: البته ۲ نکته مهم حائز اهمیت است و اینکه ورزش در صورتی می‌تواند به افراد دیابتی کمک کند که شدت، تایم ورزش و رژیم غذایی روزانه به طور دقیق زیر نظر پزشک متخصص باشد.

این مدرس فدراسیون ورزش‌های همگانی بیان کرد: در صورتی که این موارد رعایت نشود، ورزش تأثیر منفی در روند سلامتی فرد دیابتی می‌گذارد.

وی افزود: در مجموع ورزش در افراد دیابتی نه تنها مضر نیست بلکه اگر با رعایت اصول گفته شده باشد، در روند درمان کمک زیادی می‌کند.

۷۵۲۰/‏۲۰۸۷