همدان- ایرنا- اداره کل استاندارد همدان حمایت تمام قد از صنایع به ویژه شرکت های دانش بنیان را به عنوان راهبرد نوین خود در پیش گرفته و در این راستا کارخانه بین المللی «الکترونیک رایان نیک» به عنوان یک شرکت دانش بنیان توانسته نشان ارزشمند استاندارد دریافت کند.

علامت استاندارد روی کالاها و محصولات مصرف کنندگان را از کیفیت و مرغوبیت آن خاطر جمع می‌کند و اداره استاندارد برای آرامش و اطمینان مصرف کننده، کارخانه‌ها و صنایع را برابر با مقررات و قوانین از فیلترهای مختلفی عبور داده و با آزمون‌های دشوار و پیچیده صلاحیت و شایستگی آنها را برای دریافت نشان استاندارد می‌سنجد.

کارخانه بین المللی «الکترونیک رایان نیک» یکی از همین صنایعی است که از آزمون‌های استاندارد سربلند بیرون آمده و موفق به دریافت این نشان ملی ارزشمند شده است.

این کارخانه یک شرکت دانش بنیان در زمینه تولید تجهیزات الکترونیکی آموزشی و آزمایشگاهی است که با تولید ۷۳ نوع محصول کشور را از واردات این اقلام بی نیاز کرده و به تازگی تولید لامپ ال. ئی. دی را به سبد محصولاتش اضافه کرده است.

در آئینی ابتکاری و خلاقانه از سوی اداره کل استاندارد همدان پروانه کاربرد نشان استاندارد به درب این کارخانه برده و این موفقیت را با کارگران این واحد تولیدی به جشن و شادمانی نشستند.

مدیرکل استاندارد همدان هدف از این کار را تشویق و ترغیب صنایع برای اخذ پروانه استاندارد و ایجاد انگیزه برای ارتقای کیفیت کالاهای تولید شده عنوان کرد و گفت: کیفیت موضوعی کلیدی محسوب می‌شود که به شدت با رونق تولید پیوند خورده است.

محمد مددی هدف اول و آخر استاندارد را پشتیبانی از کالای وطنی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان می‌داند و در این راه افزون بر وظیفه نظارتی و حاکمیتی نقش مشاور و راهنمای دلسوز برای صاحبان صنایع و فعلان اقتصادی را ایفا می‌کند.

وی افزود: امسال علاوه بر لامپ‌های ال. ئی. دی برای هشت محصول دیگر استان نیز پروانه نشان استاندارد صادر و ۴۸ پروانه نیز برای سه سال آتی تمدید شده‌اند.

مددی حمایت بی چون و چرا از محصولات صادرات محور را از برنامه‌های استاندارد عنوان کرد و به تولید و صادرکنندگان نوید بسته‌های تشویقی و حمایتی دولت در زمینه برندسازی و دریافت نشان استانداردهای ملی و بین المللی را داد.

وی از فعالان اقتصادی همدان خواست این فرصت‌ها را غنیمت شمرده و نهایت بهره را برای توسعه و تقویت عرضه کالاهای خود در بازارهای جهانی ببرند.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان که در این آئین حضور داشت، استاندارد را از شاخص‌های مهم اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: نشان استاندارد تضمین کننده کیفیت کالا و عاملی مهم برای تشویق و توصیه مردم به استفاده از کالای ایرانی است.

شناسایی صنایع راکد همدان در دستور کار

ظاهر پورمجاهد به تلاش دولت برای رونق گرفتن بخش تولید اشاره کرد و گفت: به دستور استاندار روزهای دوشنبه شهرک‌های صنعتی سراسر استان با هدف شناسایی صنایع راکد و تعطیل بازدید و سرکشی می‌شوند.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های تحقق رونق تولید بازگشت کارخانه‌های از کارافتاده به چرخه تولید است که در این باره کارهای خوبی انجام شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان گفت: شهرستان رزن از مناطقی است که آثار سیاست‌های دولت به خوبی در آن مشهود است و روحیه تلاش به سمت توسعه در مدیران و مسؤولان این شهرستان موج می‌زند.

فرماندار رزن نیز شرکت بین المللی الکترونیک رایان نیک را الگوی مناسبی برای جوانان و دانش آموخته‌های بیکار معرفی کرد که با تکیه بر دانش و فناوری داخلی توانسته کشور را از واردات بی نیاز کند.
سید رضا سلامتی از وجود ۴۱ کارخانه و واحد تولیدی فعال در رزن خبر داد و خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم و تنگناهای اقتصادی وجود چنین صنایعی با مدیران متفکر و توانمند برای استان همدان نعمتی بزرگی به حساب می‌آید که شایسته قدردانی است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با ابراز خرسندی از اشتغال ۵۰ نفر از جوانان جویای کار این شهرستان گفت: با توسعه کارخانه و ایجاد خط تولید جدید امکان جذب ۵۰ نفر دیگر فراهم می‌شود.

حمید شاهنجرینی گفت: با دریافت نشان استاندارد عرضه و فروش لامپ‌های ال. ئی. دی در کشور آغاز شده و برای صادرات این محصول به چین و کشورهای همسایه به ویژه عراق برنامه ریزی می‌کنیم.

وی از دولت خواستار حمایت از شرکت‌های دانش بنیان شد و تاکید کرد: بهبود فضای کسب و کار در کشور مهمترین خواسته ما از دولتمردان است.

۷۵۲۷/۲۰۹۰