گچساران- ایرنا- مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳۷ میلیارد ریال اعتبار ، سال مالی ۹۸-۹۷ برای تامین و توسعه آب روستایی شهرستان های گچساران و باشت در قالب ۲۵ طرح اجرا شد.

فیض الله پاسره روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای آبرسانی و اصلاح شبکه تامین آب آشامیدنی مناطق روستایی این شهرستان ها هزینه شد.

وی بیان کرد: ۱۹ طرح در زمینه تامین و توسعه آب روستایی در سال مالی ۹۸-۹۷ با اعتبار بیش از ۱۰۹ میلیارد و ۲۰۸ میلیون ریال برای روستاهای گچساران تصویب شده بود که از این تعداد ۱۷ طرح با اعتباری بیش از ۸۳ میلیارد و ۵۲۶ میلیون ریال اجرا شد.

پاسره اصلاح شبکه آبرسانی امامزاده جعفر و ناصرآباد، تعمیر و نگهداری تاسیسات آب آشامیدنی، آبرسانی به روستاهای سربیشه، بی بی جان آباد، سرآب ننیز، تلخاب شیرین، مظفرآباد لیشتر، هفت چشمه، آب توت به انجیر سیاه، آب انجیر علیا و سفلی و آبرسانی سیار به روستاهای فاقد آب آشامیدنی را از مهمترن اقدامات آب و فاضلاب روستایی در این شهرستان ها اعلام کرد.

وی تامین آب آشامیدنی مجتمع شامبراکان، سید جمال الدین و نازمکان را یکی از طرح های اجرا شده در زمینه تامین و توسعه آب روستایی در گچساران اعلام کرد و گفت: برای اجرای این طرح آبی بیش از پنج کیلومتر خط انتقال و یک باب مخزن ۱۰۰ متر مکعبی ساخته شده است.

پاسره ساخت یک باب مخزن ۲۰۰ متر مکعبی در روستاهای اسپر و آرو، اجرای ۵۰۰ متر شبکه داخلی و ساخت مخزن ۵۰ متر مکعبی در روستای انبارگاه و اجرای هشت کیلومتر شبکه داخلی در روستای آبریگون را از دیگر اقدامات انجام شده این شرکت در روستاهای گچساران اعلام کرد.

پاسره با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۷ روستای در گچساران از سدکوثر تامین آب می‌شود عنوان کرد: در این روستاها بیش از ۶ کیلومتر خط انتقال انجام شده است.

وی ابراز کرد: اجرای ۶ کیلومتر خط انتقال و ساخت یک باب مخزن یک هزار متر مکعبی برای تامین آب به روستای باباکلان و آبرسانی به روستای دیل از دیگر اقدامات انجام شده در روستاهای گچساران است.

پاسره اظهار داشت: ۶ پروژه تامین آب روستاهای در باشت با اعتباری بیش از ۵۴ میلیارد ریال در دست اجراست.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح تامین آب مجتمع بوسنگان، سرابیز، برغون و گرس، شازینعلی، بیدک و شاه بهرام و شادگان افزود: ۴۴ روستا با بیش یک هزار و ۶۰۰ خانوار جمعیت از آب آشامیدنی این مجتمع ها استفاده می‌کنند.

شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران دارای ۱۱۵ روستای دارای سکنه و شهرستان ۲۴ هزار نفری باشت دارای ۱۱۰ روستا است.

۲۰۸۲/‏۶۱۱۰