یزد - ایرنا - مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد گفت: آنگونه که باید و شاید دستاوردها و موفقیت‌های دولت برای توسعه زیرساخت‌ها و جذب سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف تاکنون در حد مطلوبی منعکس نشده است، وجود کاستی‌ها در این عرصه پذیرفته نیست و بار اصلی انتقادها هم متوجه جامعه روابط عمومی‌های استان است.

علی صالحی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا در ابرکوه افزود: انتظار این بود، با استفاده از شیوه‌های نوین اطلاع رسانی و شناخت درست از جایگاه رسانه‌ها و با توجه به نقش فضای مجازی در حوزه اطلاع رسانی، گام‌های روشن‌تر، مثبت‌تر و با استفاده از ابزار هنر برای اطلاع رسانی برداشته شود.

وی با بیان اینکه بحث عمده انتقادها متوجه جامعه روابط عمومی در حوزه اطلاع رسانی است، اظهار کرد: از خدمات انجام شده، آنگونه که باید شاید همگام با پیشرفت‌های روز و نگاه هنرمندانه در عرصه اطلاع رسانی صورت نگرفت و باید هم بپذیریم در این ارتباط از پیشرفت‌ها کمی عقب هستیم و از واقعیت‌ها هم تا حدودی فاصله داریم.

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد تصریح کرد: این عقب ماندگی باید به سرعت جبران شود تا بتوانیم اطلاع رسانی را به شیوه‌ای انجام دهیم که تأثیرگذاری آن افزایش یابد.

صالحی تاکید کرد: گاهی مسئولان زحمت های زیادی را برای انجام امور متحمل می‌شوند، متاسفانه به دلایلی نسبت به اطلاع رسانی درست و جنبههای علمی موضوع را رعایت نمی‌کنیم و امور منطبق با شرایط روز نیست و تأثیر خودش را نمی‌گذارد.

این فعال رسانه ای در یزد بیان کرد: در حوزه رسانه‌ها تمام تلاش این است که حمایت قاطعی از رسانه‌ها داشته باشیم که در این زمینه شخص استاندار به صورت ویژه به رسانه‌ها نگاه می‌کند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد خاطر نشان کرد: به نحوی که دکتر محمدعلی طالبی، هر هفته با توجه به محدویت زمانی، فرصتی را برای ملاقات با اصحاب رسانه تعیین می‌کند تا از نزدیک با دیدگاه افراد بیشتر آشنا شود و هرجا لازم باشد، پاسخگوی رسانه‌هاست.

صالحی یادآور شد: انتظار داریم مسئولان شهرستان‌ها هم چنین رویکرد رسانه ای را در برخورد با نمایندگانه رسانه ها و خبرنگاران حوزه خود اتخاذ کنند تا رسانه‌ها به جایگاه واقعی خود برسند و با آرامش خاطر بتوانند نسبت به اطلاع رسانی از دستاوردهای دولت اقدام کنند.

وی همچنین به نشست روز یکشنبه شورای هماهنگی روابط عمومی استانداری و فرمانداری‌های استان در ابرکوه اشاره کرد و افزود: با هدف تعامل بیشتر در حوزه اطلاع رسانی زیر مجموعه وزارت کشور در یزد، هر ماه چنین نشستی را در یکی از ۱۰ فرمانداری ها برگزار می‌کنیم.

صالحی ادامه داد: در این نشست‌ها بخشی از کاستی‌ها و نیازهای حوزه اطلاع رسانی یزد شناسایی و بخش‌هایی که نیاز به کمک و حمایت استانداری دارد بررسی می‌کنیم و سعی داریم، هم افزایی لازم را انجام دهیم و کاستی‌هایی را که وجود دارد به نوعی پوشش دهیم تا نتایج بسیار مؤثر و ارزشمندتری را در حوزه اطلاع رسانی استان کسب کنیم.

وی همچنین ضرورت انعکاس اخبار دستگاه‌های اجرایی استان را یادآور شد و گفت: نهادهای اجرایی با استفاده از توان روابط عمومی‌های خود اقدامات دولت تدبیر و امید را به درستی منعکس کنند.

صالحی افزود: انعکاس درست و واقعی عملکرد دستگاه‌های اجرایی، جلب اعتماد مردم و مسئولیت پذیر بودن از مهمترین وظایف روابط عمومی سازمان‌ها و نهادهاست.

وی بیان کرد: روابط عمومی‌ها، حلقه بین مردم و مسئولان و پل ارتباطی مدیران و رسانه‌هاست که بهترین ظرفیت برای انعکاس و بازتاب دستاوردهای نظام اسلامی در استان یزد است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد تصریح کرد: مدیران روابط عمومی‌ها باید فاصله میان جامعه و مدیران دستگاه‌های اجرایی را کم کنند و در افزایش اعتماد عمومی به نظام گام‌های موثرتری بر دارند.

صالحی تصریح کرد: مسئولان و کارشناسان روابط عمومی‌ها باید با تعامل بیشتر با رسانه‌ها با انعکاس عملکرد دستگاه‌ها در ارتقا اعتماد عمومی مردم نقش بسزایی را ایفا کنند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد دیروز در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی و فرمانداری‌های استان با قدردانی از نگاه ویژه فرماندار ابرکوه در تقویت و جایگاه روابط عمومی شهرستان گفته بود: مسئولان روابط عمومی‌ها نه تنها قلب نهادهای دولتی در ارتباط با مردم هستند بلکه نقش موثری در توسعه و سرمایه گذای استان دارند.

صالحی افزود: روابط عمومی‌هایی موفق هستند که در معرفی درست دستگاه‌های دولتی، و شناخت بهتر مردم نقش تأثیرگذاری داشته باشند و با تمام توان توجه مردم را به خدمات دولت جلب کنند و روابط عمومی‌ها با ابزار هنر در انعکاس خدمات دولت تدبیر و امید، که همان خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم است، تلاش کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/‏‬ ۲۰۴۷