کرمانشاه- ایرنا- کاروان خدام رضوی با حضور در شهرهای مختلف حال و هوای معنوی به استان بخشیده و مردم بیش از گذشته ارادت خود را به امام رئوف نشان داده اند که این میزبانی شیعه و سنی نقشه های دشمنان را نقش برآب کرده و موجب وحدت و همدلی بیشتر بین شیعه و سنی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با سومین روز از آغاز دهه کرامت بود که جمعی از خادمان حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) وارد کرمانشاه شدند تا عطر دل انگیز رضوی در این استان نیز پراکنده شود و اکنون چهار روز است که کرمانشاه به مناسبت دهه کرامت، برای سفیران و خدام رضوی میزبانی می‌کند.

خادمان حرم امام رضا (ع) که پرچم متبرک بارگاه حضرتش را به همراه دارند در مدت زمان حضور خود در کرمانشاه برنامه‌های مختلفی داشتند این سفیران با حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مراکز نظامی و انتظامی و حضور در محافل فرهنگی، علمی و مذهبی حال و هوای دیگر به آن بخشیده و این محافل را به پرچم رضوی متبرک کردند.
در ایام دهه کرامت شمیم عطر رضوی سراسر استان متبرک شده و چشم کرمانشاهیان به قدوم کاروان خدام که حامل پرچم بارگاه امام رضا (ع) متبرک شده است، آنچه که در این بین بیشتر نمود دارد حضور کاروان در همه مناطق استان است که این حرکت موجب وحدت بیش از پیش وحدت و سنی شده و حال و هوای معنوی به استان بخشیده و مردم در استقبال باشکوه از کاروان غرق شور و اشتیاق رضوی شده‌اند.

عطر خوش رضوی در مناطق مرزی کرمانشاه

کاروان زیر سایه خورشید با حضور در قصرشیرین و میزبانی نزدیکترین نقطه کشورمان به کربلای معلا از بیرق امام رضا (ع)، عطر رضوی فضای این شهرستان مرزی را معطر کرد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که این مردم متشکل از مذاهب مختلف اسلامی از جمله شیعه و سنی هستند که به طور مسالمت آمیز کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

کاروان زیر سایه خورشید ابتدا در ۲ روستای شهرستان قصرشیرین حضور یافت تا روستاییان مرزنشین این شهرستان را از برکات معنوی بیرق سبز رضوی بهره مند کند و این گونه تسلایی بر دل‌های عاشقان امام رئوف باشد و دل‌های اهالی سرزمین عشق را روانه حرم با صفایش کند.

کاروان زیر سایه خورشید سپس در مرزهای پرویزخان و خسروی عطر خوش رضوی را در فضای این مرزها طنین انداز کرد تا علاوه بر ایجاد فضای معنوی در بین مرزداران غیور، روحیه مضاعفی به آنها. در پاسداری از مرزهای شرف و غیرت ببخشد.

حضور عاشقان اهل بیت (ع) در شهرهای سنی نشین کرمانشاه

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده که یکی از شهرهای سنی نشین کرمانشاه است که میزبان کاروان زیرسایه خورشید و پرچم سبز بارگاه حضرت امام رضا (ع) و خدام حرم رضوی شد.

از سوی دیگر حرکت کاروان زیر سایه خورشید نیز به شهرستان جوانرود رسید، منطقه‌ای با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه.

کاروان زیرسایه خورشید ابتدا در میدان قلعه شهر جوانرود مورد استقبال گرم مردم و مسئولان قرار گرفت، سپس با حضور در گلزار شهدا و غباروبی آن به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.
پس از حضور در مزار شهدا کاروان زیرسایه خورشید با حضور در منزل امام جمعه جوانرود از وی تجلیل کردند، تجلیل از نخبگان و هنرمندان و ارائه خدمات پزشکی در روستای شروینه از دیگر برنامه‌های کاروان زیرسایه خورشید در شهرستان جوانرود بود.

حضور در میان مردمان شهرستان کنگاور و سنقروکلیایی از دیگر برنامه‌های کاری این کاروان بود، همچنین کاروان خدام امروز پس از حضور در بخش سر فیروزآباد در برنامه تجلیل از برگزیدگان هیأت مذهبی از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ عصر حضور یافته و سپس مردم محله نوکان رأس ساعت ۲۰ تا ۲۲:۳۰ شب میزبان کاروان بارگاه امام رضا (ع) هستند، حضور در شهرستان سنی نشین پاوه نیز از دیگر برنامه‌های این کاروان می‌باشد.

خادمان بارگاه نورانی امام رضا (ع) برنامه‌های روز جمعه ۲۱ تیر خود را با حضور در مراسم معنوی دعای ندبه در مزار شهدای کرمانشاه آغاز می‌کنند و سپس در مراسم پیاده روی خانوادگی شرکت خواهند کرد، حضور در مسجد شافعی اهل سنت هنگام نماز جمعه و شرکت در جشن بزرگ ازدواج رضوی از دیگر برنامه‌های آنها در این روز خواهد بود.
در روز شنبه ۲۲ تیر، سفیران حرم رضوی در تیپ ۳۵ مخصوص تکاور ارتش و سپس در مراسم تجلیل از مدیران برگزیده جهادی شرکت خواهند کرد.
خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در روز یکشنبه ۲۲ تیر و در آخرین روز کاری خود در کرمانشاه به عیادت بیماران بیمارستان امام رضا (ع) خواهند رفت و با زندانیان زندان مرکزی کرمانشاه نیز ملاقات می‌کنند.

سفیران حرم امام رضا (ع) قرار است ساعت ۱۱ ظهر روز دوشنبه ۲۴ تیر نیز کرمانشاه را از طریق فرودگاه شهید اشرفی به مقصد مشهد مقدس ترک کنند.

گزارش از زهره کریم زاده

۷۴۶۰/‏۸۰۶۶‬