شیراز-ایرنا- همزمان با فصل تابستان فعالیت مدارس فوتبال در شیراز و فارس زیر ذره‌بین هیات فوتبال قرار گرفت ، در صورتی که این مدارس بخواهند بیشتر از مبلغ شهریه تعیین شده دریافت کنند، فعالیت آنها تعطیل خواهد شد.

همه ساله با شروع تعطیلات تابستانی، مدارس فوتبال رونق زیادی می‌گیرند و استقبال خانواده‌ها موجب شده که برخی از مدارس با عناوین و وعده‌های مختلف برای خود بازاری درست کنند و برای سر کیسه کردن جیب علاقه مندان به فوتبال دست به کار شوند.

استقبال برخی خانواده‌ها از مدارس فوتبال به این دلیل است که آنها از این راه بتوانند فرزند خود را به درجه‌ای برسانند که در آینده مشکلات مالی فرزندان با درآمد فوتبال حل کنند و یا به شهرت هم برسند.

سوء استفاده از نام باشگاه‌های مطرح و بازیکنان ملی، بی کیفت بودن برخی مدارس، گرانی شهریه، شلوغ بودن محل تمرین مدارس از جمله مشکلاتی است که خانواده‌ها از این امر گلایه دارند و رسانه‌ها نیز بارها به آن پرداخته‌اند.

به دنبال شکایات مردمی، رئیس هیأت فوتبال شیراز با انتشار اطلاعیه‌ای که پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار داد از مدارس خواسته است که قانون را رعایت کنند.

کاووس عباسی رئیس هیأت فوتبال شیراز اعلام کرد: حق قانونی برای ثبت نام علاقه مندان در مدارس فوتبال برای یک ترم، مبلغ ۴۲۰ هزار تومان است که باید از خانواده‌ها دریافت شود اما برخی مدارس با عناوین مختلف ازجمله حضور در تیم منتخب، جلسات اضافه تمرینی و مسائلی دیگر از خانواده‌ها مبالغ بیشتری دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش بازرسان هیأت و شکایت خانواده‌ها در حال پیگیری هستیم و با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان فارس و اداره اماکن، باشگاه‌های متخلف تعطیل خواهند شد.

رئیس هیأت فوتبال شیراز تاکید کرد: تمام مدارس فوتبال موظف هستند مبلغ مصوب و شرایط کمیته استعدادیابی را در محل تمرینات و دفتر باشگاه‌ها نصب کنند و بازرسان هیأت نیز به صورت محسوس و یا غیر محسوس از مدارس فوتبال بازدید و مسئولان باشگاه‌ها هم باید با آنها همکاری کنند.

۹۶۰۰/‏۶۱۱۳