ارومیه- ایرنا- مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: اهتمام جدی برای پیشگیری و مبارزه با قاچاق سوخت با همکاری و تعامل سازمان‌های متولی در این استان وجود دارد تا با اقتصاد پنهان و عرضه خارج از شبکه سوخت برخورد شود.

عباس حسن‌خانی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی کنترل و پایش سوخت افزود: سازمان‌های مستقر در گمرک برای عملکرد بهتر در این زمینه همکاری و تعامل مناسبی با هم داشته باشند.
وی ادامه داد: در راستای اجرای آخرین مصوبه هیات دولت در مورد پیشگیری و مبارزه با قاچاق سوخت باید مکان پایش و کنترل سوخت در تمامی مرزها با نظر نمایندگان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در داخل محوطه گمرکات مرزی انتخاب شود.
مدیر شرکت منطقه ای نفت ارومیه نیز در این جلسه گفت: با تعامل و هماهنگی مطلوب سازمان‌های متولی در مرزها و کنترل هنگ مرزی، قاچاق سوخت از مبادی غیررسمی در حد صفر است.
احمد مجرد افزود: استقرار کنترل و پایش سوخت در داخل محوطه گمرکی و نزدیک شدن به نقطه صفر مرزی کمک شایانی برای حذف فروش خارج از شبکه به رانندگان کامیون‌ها می‌کند.
وی اظهار داشت: هراندازه نرخ فروش مرزی سوخت به نرخ سوخت در آن سوی مرزها نزدیک‌تر باشد به همان میزان از خروج سوخت به عنوان سرمایه ملی جلوگیری می‌شود.
در ادامه این جلسه مدیران و نمایندگان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، گمرک، هنگ مرزی و همچنین روسای ادارات نفت، گمرک، راهداری و حمل و نقل جاده ای مستقر در مرزهای منطقه نیز حضور داشتند.
۳۰۷۲۹‪۹۱۸/‏