تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶

تهران –ایرنا- ۳۰۰ مصری وابسته به گروه اخوان المسلمین اخیراً از بیم پیگردهای پلیس بین المللی مصر، کویت را به مقصد ترکیه، استرالیا، انگلیس و کشورهای عربی ترک کرده اند.

به گزارش امروز (دوشنبه) روزنامه کویتی "القبس" به نقل از منابع آگاه و با اشاره به بازداشت یک گروه هشت نفره وابسته به اخوان المسلمین و تحویل این گروه به قاهره، نوشت: دستگاه امنیتی کویت می‌خواهد شخصیت‌های دینی و صاحبان شرکت‌هایی که با این ۸ نفر در ارتباط بودند را احضار کند.

وزارت کشور کویت در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرده که این گروهک از دست مقامات امنیتی مصر گریخته و در کویت اقامت کرده بود که بعد از بازداشت و تحقیقات اولیه، به اقدامات خرابکارانه خود در مصر اعتراف کردند.

در همین راستا "خالد الجار الله" معاون وزیر خارجه کویت روز گذشته با اشاره به تحویل اعضای ۸ نفره گروه وابسته به اخوان المسلمین، تاکید کرد که تحویل بازداشت شدگان به مصر در راستای توافق‌های مشترک میان دو کشور در این باره بوده است.

دستگاه امنیتی کویت روز شنبه نیز این ۸ نفر را مورد بازجویی قرار داد و این افراد به پرونده‌هایی که در آن دست داشتند و نحوه خروج خود از مصر اعتراف کردند و از دولت کویت خواستند که آن را به قاهره تحویل ندهند.

مقام‌های مصری از سال ۲۰۱۳ اخوان المسلمین را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده اند.

از زمان برکناری محمد مرسی رئیس جمهوری پیشین مصر، فشار علیه اخوان المسلمین افزایش یافته است.

بسیاری از رهبران و اعضای اخوان المسلمین در سال های اخیر با اتهام‌هایی همچون قتل، خشونت و جاسوسی به حبس و اعدام محکوم شده اند.