کرمان - ایرنا - مجموعه های فرهنگی و هنری و کانون های آموزش و پرورش، ظرفیت های بسیار مناسبی در راستای رشد دانش آموزان هستند لذا می توان با بهره گیری از این توانمندی و ظرفیت ها به درستی مفاهیم و ارزش های فرهنگی و هنری را به دانش آموزان منتقل کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه نباید به سادگی از کنار اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان عبور کنیم افزود: بر اساس اسناد بالادستی در نظام تعلیم و تربیت باید به تمام ابعاد تربیتی دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای شود.
احمد اسکندری نسب در گردهمایی کارشناسان کانون ها و اردوهای ادارات آموزش و پرورش و مدیران کانون های فرهنگی و تربیتی شهرستان ها و مناطق استان در مجتمع آموزشی و رفاهی استثنایی کوهپایه، منشا تحول هر جامعه ای را عبور از مسیر آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: توجه و ارتقاء شأن و جایگاه آموزش و پرورش در جامعه باید در اولویت همه دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت قرار گیرد.
وی سرزنده کردن کانون‌ها و معرفی آنها به دانش‌آموزان و خانواده‌ها را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید زندگی کردن و آداب اجتماعی را به دانش آموزان در مدارس و در کنار آن در کانون های فرهنگی و تربیتی بیاموزیم زیرا رویکرد امروز جامعه و خانواده ها به سمت مسائل آموزشی و کنکور است، که این امر برای تربیت تمام ساحتی دانش آموزان سهم مهلکی است.
اسکندری نسب به اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و بیان داشت: در جامعه امروزی نیازمند افرادی دلسوز، خلاق و پویا هستیم و تربیت افراد باید در دستور کار همه معلمان و مسئولان آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی جایگاه پیش بردن اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کنار مدرسه را کانون ها و اردوگاه های دانش آموزی عنوان کرد و افزود: اردوگاه ها و کانون های فرهنگی و تربیتی مکان هایی هستند که دانش آموزان در آنها می توانند مهارت های اجتماعی و فعالیت های گروهی و مشارکتی را بیاموزند لذا بر این اساس از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به رویکرد فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش در دوره کنونی اشاره کرد و اظهار داشت: هرجا اخلاق و فعالیت‌های دینی و تربیتی باشد به دنبال آن فعالیت‌های آموزشی نیز محقق خواهد شد.

۳۰۲۹