موضوع تفاهم نامه طراحی تدوین و اجرای همکاری های راهبردی مشترک در راستای توسعه فعالیت های نمایشگاهی در داخل و خارج از کشور با محوریت کمک به توسعه کسب و کار های حوزه اطلاعات، ارتباطات و کسب و کارهای نوپا و اقتصاد و تحول دیجیتال کشور است.
همچنین از دیگر اهداف این تفاهم نامه معرفی توانمندی ها و ظرفیت های حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد دیجیتال به بازارهای داخلی و خارجی بازارهای هدف، شناسایی و توسعه بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات، تلاش به منظور رونق کسب و کار و توسعه صادرات، خدمات و محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات و دیجیتال، ایجاد توسعه و تعاون فرمول بین المللی فعال در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات و دیجیتال با شرکت های بین المللی است.
زمینههای همکاری این تفاهم نامه مشترک بهره برداری از ظرفیت های موجود دو طرف در راستای رشد و توسعه توانمندیهای کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و معرفی در نمایشگاه های تجاری و تنظیم تقویم نمایشگاه های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
همچنین تنظیم تقویم نمایشگاه های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در داخل و خارج از کشور در شناسایی بازارهای هدف بین المللی با رویکرد ورود به آن با برگزاری و با حضور در نمایشگاه و انجام تحقیقات بازاریابی و بازارسازی از کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و دیجیتال جهت حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
** نیاز به پلتفرم و اپلیکیشن داریم
براساس این تفاهم نامه قرار شده است که در کنار تمامی نمایشگاهها سالنی به استارتآپهای هر حوزه اختصاص داده شود و با توجه به اشراف سازمان نظام صنفی رایانهای به این بازار، این سازمان با شرکت نمایشگاهی برای برگزاری این نمایشگاهها همکاری خواهد کرد.
بهمن حسینزاده گفت: «ما نیازمند پلتفرمها و اپلیکیشنهای صنعت نمایشگاهی هستیم. ما آمادگی داریم تا پلتفرمها و اپلیکیشنهای استارت آپهایی که در زمینههایی چون پارکینگ هوشمند، خرید الکترونیکی بلیط و مدیریت ترافیک و غیره فعالیت میکنند، را خریداری کنیم.»
این تفاهم نامه به امضای بهمن حسین زاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی و محمدباقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور رسید.