بندرعباس- ایرنا- کتاب «توسعه دریا محور، مروری بر صنایع دریایی جهان» به قلم بهزاد الصفی و ویراستاری محمد حسین کاویانپور است که به صنایع دریایی ایران، امارات متحده عربی و کره جنوبی پرداخته است.

این کتاب در ۲۰۵ صفحه و سه فصل توسط انتشارات اسرار دانش در سال ۱۳۹۲ به چاپ رسیده است.

توسعه دریا محور در جمهوری اسلامی ایران، مروری بر صنعت دریایی امارات متحده عربی و مروری بر صنعت دریایی کره جنوبی از فصل‌های این کتاب است.

نگاهی به عناوین سه فصل کتاب

۱۲۰ استفاده مختلف انسان از موهبت دریا، توسعه دریا محور در ۶ کشور مختلف جهان و آنالیز (SWOT ) توسعه دریا محور در جمهوری اسلامی ایران از عنوان‌های فصل اول این کتاب است.

نگاهی به بنادر امارات متحده عربی، بندر راشد، بندر جبل علی، المکتوم بزرگترین فرودگاه جهان درجوار بندرجبل علی، بندرخلیفه، بندر فجیره، سومین بندر سوخت رسان جهان، بندرجداف، شهر دریایی دوبی، بندر خورفکان، بندر عجمان، بنادر حوزه ابوظبی، هتل‌های دریایی آن کشور و شرکت‌های سازنده تجهیزات سنگین تخلیه و بارگیری بنادر از مطالب فصل دوم کتاب یاد شده است.

صنعت ساخت کشتی کره جنوبی، نگاهی به شرکت‌های کشتی سازی کره جنوبی، کرده جنوبی سومین سازنده موتور کشتی‌ها در دنیا، نگاهی به خطوط کشتیرانی برتر کره جنوبی، نگاهی به بنادر برتر کره جنوبی، نگاهی به دانشگاه‌های دریایی کره جنوبی نیز از مطالب فصل سوم کتاب توسعه دریا محور می‌باشد.

مقدمه کتاب

الصفی در مقدمه این کتاب آورده است: دریاها که ۷۵ درصد سطح کره زمین را پوشانده اند دارای نعمت‌های الهی و مزایای بی شماری می‌باشند. بی شک یکی از شگرف انگیزترین مخلوقات هستای هستی، دریاهای بی کران می‌باشند.

ما ایرانیان سابقه دیرینه ای در موضوع دریا داریم زیرا کشورمان اصولاً یک کشور دریایی محسوب می‌گردد.

درباره نویسنده کتاب

بهزاد الصفی دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته حمل ونقل و مدیریت دریایی از دانشگاه دریایی آنتورپ بلژیک است و در حال حاضر به عنوان کارشناس ارشد مجتمع بندری شهید رجایی مشغول به فعالیت است.

الصفی از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به عنوان محقق نمونه دریایی معرفی شده است.

صنعت حمل و نقل دریایی و بندری جهان- مروری بر گزارش سال ۲۰۱۱ آنکتاد و بررسی بازار بنادر کانتینری خاورمیانه و جنوب آسیا تا سال ۲۰۲۰ از کتاب‌های چاپ شده این نویسنده است.

همچنین تاکنون ۴۰ مقاله تخصصی در زمینه صنعت حمل و نقل دریایی و بندری جهان توسط بهزاد الصفی در نشریات داخلی و خارجی منتشر شده است.

آشنایی با پورت اپراتورهای برتر کانتینری جهان، همپای مسافران در دریا، یک کشتی، یک بندر سیار، تحلیلی بر ۸ حادثه کشتی‌های جهان، تحلیلی بر ۸ حادثه سقوط گنتری کرین ها در بنادر مختلف دنیا از جمله این مقاله‌ها است.

۷۱۹۵/۶۰۴۸