سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: برداشت بهره برداران از آب رودخانه سیروان آزاد شده و کشاورزان و باغداران حاشیه این رودخانه می توانند از این منبع مهم برای آبیاری اراضی خود و توسعه کشاورزی منطقه استفاده کنند.

بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در آیین بهره برداری همزمان ۴۵۰۰ طرح محرومیت زدایی کشور که با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در روستای پایگلان سروآباد برگزار شد، اظهار داشت: شرایط برای توسعه کشاورزی و باغداری در حاشیه رودخانه سیروان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه بهترین و پردرآمدترین شغل در استان و منطقه سروآباد کشاورزی است، افزود: روستاییان در کنار کسب درآمد می توانند به عنوان حامی و مرکز تولید در کشور باشند و از مهاجرت به شهرها خودداری کنند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در زمینه محرومیت زدایی با اجرای طرح های متنوع موفقیت های خوبی در استان بدست آمده است، یادآور شد: همکاری و هم افزایی بسیار خوبی بین دستگاه های دولتی و سپاه در زمینه عمران و آبادانی وجود دارد.

مرادنیا بر خدمت رسانی به مردم از سوی همه دستگاه ها و نهادها تاکید کرد و اضافه کرد: عمق عقب ماندگی در کردستان به رژیم گذشته بر می گردد ضمن اینکه به خاطر مشکلاتی که در اوایل انقلاب در استان پیش آمد عقب ماندگی ها جبران نشد.

وی از بسیج سازندگی خواست طرح هادی را در روستای پایگلان که اعتبار آن را استانداری کردستان تامین می کند، اجرایی کند.

استاندار کردستان با بیان اینکه اعتبار ساخت یادمان شهدا روستای پایگلان نیز توسط استانداری تامین می شود، گفت: براساس کارهای کارشناسی شده، روستای پایگلان یا بیساران به مرکز بخش تبدیل می شود.

آیین نمادین بهره برداری همزمان از ۴۵۰۰ پروژه محرومیت زدایی، عمرانی و زیرساختی کشور روز چهارشنبه با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، سرهنگ محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی، مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مرادنیا استاندار کردستان، سردار رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس و جمعی از مسئولان اجرایی استان کردستان در روستای پایگلان سروآباد برگزار شد.

در سفر یک روزه سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به استان کردستان، به صورت همزمان ۴ هزار و ۵۰۰ پروژه زودبازده و عام‌المنفعه که توسط بسیج سازندگی در نقاط مختلف کشور احداث شده، به بهره برداری می رسد که ۱۳۶ طرح آن مربوط به کردستان است.

۶۱۰۸/۹۱۰۲